תרבות ופנאי

רוני דלומי בראיון: "אני שרה לבתי ומדמיינת את שירי ביבס וילדיה"

הזמרת רוני דלומי חגגה יום הולדת 33 והוציאה שיר חדש "יש לי מקום" אותו היא מקדישה לבתה הבכורה דני. את השיר היא כתבה בזמן שהייתה בהריון ובראיון ל-ice היא מספרת שהוא מדבר על כל החששות מההורות הטרייה: "האם אהיה אמא טובה? זה היה הפחד הכי גדול שלי"
אפרת קרסנר | 
רוני דלומי (צילום אור דנון)
הזמרת רוני דלומי נמצאת בתקופה מלאה בעשייה מוזיקלית, היא מועמדת בשנה על תואר אשת השנה במוזיקה ושיר השנה בתחנות רבות וגם משחררת סינגל חדש בשם "יש לי מקום" המדבר על הקשר שלה עם בתה הקטנה דני.
בראיון לאתר ice היא מספרת על ההשראה שהעניקה לה ההורות וגם ההשפעה של המלחמה על כל היצירות שלה. את השיר "יש לי מקום" היא כתבה עוד כשהייתה בהריון: "אלו הפחדים שהיו לנו לפני שהפכנו להורים, איזה מן אמא אהיה, איזה זוג אנחנו נהפוך, מי היא תהיה, אם אני אמא טובה? פחד אלוהים, זה הפחד הכי גדול שלי. וגם על ההתרגשויות. הכל, אני שלה והיא שלי לעולמים".
היה לך הריון לא פשוט, במיוחד לקראת הסוף שנכנסת לשמירת הריון. וכל זה בזמן שבחוץ מתחוללת לה מלחמה. איך זה השפיע עלייך ועל היצירות שלך?
"אני מרגישה שאני עדיין משתנה, כאילו. זה עדיין משפיע עליי ועדיין מזיז אותי, אני עדיין לומדת את המקום שלי. כי בתוך שנה עברתי מלהיות בהריון ללהיות אמא, למלחמה. נכנסתי לשמירת הריון כי היה לי קיצור צוואר, והם פחדו שהסרעפת שלי תלחץ על הרחם. בעצם כל פעולה שהייתה כרוכה במאמץ כולל לשיר לא נתנו לי לעשות, וזה קרה בשבוע 28 ככה ש-3 חודשים לא יכולתי לשיר. עשיתי כל מה שאמרו לי כי ידעתי מה החשיבות של זה, ולבסוף דני הגיעה לעולם חצי שעה לפני התאריך המשוער". 
 
רוני דלומי גם חגגה החודש יום הולדת 33, וכל זה בצל המלחמה, לדבריה זה היה אירוע שונה מהרגיל: "זה הרגיש לי שונה כי פתאום האנרגיות לא נמצאות באותו מקום, אז יש לי יום הולדת, אז בקטנה וגם המלחמה משפיעה על זה כי באיזשהו מקום חגיגות כרגע זה לא אותו דבר. חגיגה זו ממש מילה טריקית, אני בעד לשמוח שאפשר אבל עדיין אנחנו בתקופה קצת אחרת".
בקרוב ממש דני תחגוג יום הולדת שנה. איך השתנו החיים שלך מאז שהיא נולדה? 
"הלחיצו אותי וממש הכינו לאתגרים שמגיעים אחרי הלידה. כל האתגרים של השינה של ההנקה של הזוגיות, ידעתי אפילו שיש אופציה שאני לא אתחבר אליה בקלות. תחושה של 'אין לך זמן לעצמך'. האמת, מרוב שהכנתי את עצמי לזה אז הופתעתי לטובה כי זה לא שהדברים האלה לא היו, פשוט הגיע משהו כזה חמוד לצד זה וזה הופך את זה למשהו מרגש. זה פשוט חמוד, באמת".
עוד הוסיפה רוני כי המצב הביטחוני גרם לה להעריך את התא המשפחתי שלה: "זה גם לי להיאחז בו ולרצות לשמור עליו ועל דני, אבל אני מרגישה שזאת גם תקופה שאני לומדת אותה. משהו בשילוב עם הקומבינציה עם המלחמה, זה פורמט שאנחנו עדיין לא מבינים. אני מנסה לשמור על אופטימיות ותקווה שהגענו להכי נמוך ומכאן יהיה שינוי".
בהמשך ציינה רוני כי כמו הרבה אזרחים בישראל התמונות של החטופים והסרטונים עליהם לא עוזבים אותה: "יש איזה שיר שאני כל הזמן שרה לדני, וזה בא לי פתאום, הפריימים של שירי ביבס והילדים. לחשוב שהיא והילדים זה הדבר הכי טהור, ולי היה מזל אבל זאת הייתה יכולה להיות אני או כל אחד אחר". 
בתחילת המלחמה יצא השיר "תחזור" אותו ביצעה רוני מתוך הפרויקט של עידן רייכל ,אשר ריגש מדינה שלמה והפך לאחד מהשירים הכי מרגשים ובולטים של התקופה. למרות שהוא נכתב לפני זה, הוא הצליח לרגש את הקהל כאילו הוא נכתב ממש על ה-7 באוקטובר.
מרגיש כאילו הוא הפך לסוג של יצירה שמסמל את התקווה שלנו להחזיר את החטופים הביתה, ובו בזמן גם שיר זיכרון לכל מי שנרצח ואנחנו מתגעגעים אליו. ציפית שהוא יגע בכל כך הרבה אנשים?
"זה הוקלט לפני ה-7 באוקטובר וכשזה יצא זה היה מטורף, עד כמה המילים פשוט הדהדו באופן אחר. עידן רייכל ואבי אוחיון כתבו אותו, וזה הפך להיות איזה קול של רגע בזמן שלפעמים אין לך מילים - אז המוזיקה מדברת. וזה מה שהשיר הזה הפך, לדעתי".
חוץ מזה את גם על הבמה, משחקת בהצגה חדשה "מיס ג'ולי". איך את מצליחה לג'נגל בין כל הדברים שאת עושה?
"אני מרגישה שאני עוד לומדת, אני עוד לומדת - מאוד חשוב לי הזמן שלי עם דני וגם חשוב לי לא לאבד את מי שהייתי, ואת המקום הזה. מקום מקצועי, זה משהו קצת קר להגיד, אני מנסה כל הזמן לאזן. כשאני יותר עמוסה, אני עוד לומדת. אני מודה שאני עוד לומדת תוך כדי תנועה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה