תרבות ופנאי

"המכונה הזו תובעת את הפשיסטים": הלהקה האהובה יוצאת נגד טראמפ

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, נתבע לאחרונה על ידי שורה של מוזיקאים בגין שימוש בלתי חוקי ביצירתם. השבוע, לאחר שבית המשפט הפדרלי פסק לטובתם, כעת הוגשה נגד המועמד הרפובליקני תביעה נוספת
עידו מור | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, freepik)
בעוד פחות מחודש, אמריקה הולכת לבחירות. המירוץ בין הנציגה הדמוקרטית סגנית הנשיא קמלה האריס והמועמד הרפובליקני הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ממשיך להיות צמוד. הלילה (בין שלישי לרביעי), השניים עומדים לערוך את העימות הטלוויזיוני הראשון שלהם.
לאורך השנה האחרונה, במקביל להתמודדות עם ההליכים המשפטיים שמתנהלים נגדו טראמפ, ניהל קמפיין בחירות אינטסיבי. בהצהרותיו טראמפ נהג להשמיע ברקע שורה של להיטים אמריקאיים, אך האומנים לא ראו בעין יפה את השימוש ביצירתם ללא אישורם.
ברשימת האומנים שהתנגדו שהנשיא לשעבר יעשה שימוש ביצירתם, ניתן למנות גם את סלין דיון, להקת הפו פייטרס, להקת אבא ואייזק הייז. לאחר שיורשיו של הזמר אייזק הייז, תבעה את טראפ בגין הפרת זכויות, בשבוע שעבר שופט פדרלי הוציא נגד הנשיא לשעבר צו איסור להשתמש בשירים מסוימים. השבוע, תביעה חדשה הצטרפה לאוסף.
להקת הרוק הווייט סטרייפס (The White Stripes), אשר מורכבת מצמד המוזיקאים הקנדים ג'ק וויט (גיטרה ושירה) ומג וויט (תופים), הוקמה בסוף שנות ה-90 ופעלה עד 2011. במהלך 14 שנות קיומה, הלהקה הוציאה 6 אלבומים וזכתה להצלחה גדולה ברחבי עולם.

טראמפ וחברי הווייט סטרייפס, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 7 א' לחוק זכויות יוצרים, איקס
הלהקה מוכרת בעיר בזכות הלהיט הגדול שלהם, השיר Seven Nation Army, אשר הופיע באלבום השלישי "Elephant", שיצא ב-2003. הלהקה הגישה אתמול (שני), תביעה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק נגד טראמפ והאשימו אותו בניצול בלתי חוקי של היצירה שלהם במסגרת מסע הבחירות שלו והפרת זכויות יוצרים על השיר.  
בכתב התביעה, שפורסם ב-CNN, נכתב כי שני המוזיקאים: "מלבד העובדה שנעשה שימוש בשיר ללא ידעתנו או הסכמתנו, אנחנו מתנגדים בתוקף למדיניות שננקטה ולפעולות שנקטו על ידי טראמפ, בזמן כהונתו כנשיא וכעת במהלך הניסיון שלו לזכות בו בכהונה שנייה".
 

בנוסף, לפני כמה שעות, הסולן הלהקה ג'ק וויט פרסם בעמוד האינסטגרם שלו צילום של אחד העמודים בכתב התביעה שהגיש ובתיאור הפוסט הוא כתב:  "המכונה הזו תובעת את הפשיסטים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה