תרבות ופנאי

עצוב: הזמר האהוב שנחשב לתומך ישראל הלך לעולמו

הזמר ג'ימי לויד מת בגיל 98, יליד האיים הקריביים שהפך לכוכב בזכות קולו הנפלא, לויד הגיע לישראל מלונדון בשנות ה-60 והתאהב בארץ ובאנשיה
מערכת ice |  4
הופעה-אילוסטרציה (צילום pixabay)
לב שבור ונפש כואבת בישראל, עם הידיעה על פטירתו של ג'ימי לויד, הזמר והמוזיקאי האהוב שקשר את גורלו למדינה. בן 98 במותו, לויד היה יותר מזמר - הוא היה סמל לאהבת ישראל ותרומה למדינה ולחייליה.
"ג'ימי, תמיד תישאר בליבנו, ומורשתך ואצילות מעשיך ילוו אותנו לעד," נכתב בהספד הכואב על דף הפייסבוק שהוקדש להוקרתו. כן, לויד היה איש אצילי המעשים שחייו כולם הוקדשו לישראל ולעמה. 

יליד האיים הקריביים שהפך לכוכב בזכות קולו הנפלא, לויד הגיע לישראל מלונדון בשנות ה-60 והתאהב בארץ ובאנשיה. לקח חלק במופעי ג'אז איכותיים, הוא שר בהופעות ובפסטיבלים, אך גם החל לשלב שירי יידיש וזמר חסידי ברפרטואר שלו.
אך לויד לא רק הופיע, הוא תרם. בשעות קשות, יצא לבמות ולחזיתות כדי לשיר ולרומם את רוחם של חיילי צה"ל במלחמות ישראל. הוא גייס כספים בחו"ל למען המדינה והעם שאהב כל כך.  
פטירתו מסיימת חיים מלאים ומופלאים של הזמר שקשר גורלו לגורל ישראל. לאחר שחזר להתגורר בארץ בשנות ה-80, ניסה במרץ לקבל אזרחות ישראלית אך ללא הצלחה. בשנה האחרונה, עם הידרדרות מצבו, מעריציו יצאו בקמפיין חסר תקדים כדי לתמוך בו.
כעת, עם לכתו לבית עולמו, נפרדת ישראל ממי שאמנם לא היה אזרח רשמי, אך ללא ספק היה ישראלי לב ונפש. זמר שתרם רבות למדינה בקולו ובמעשיו הנאצלים. דמות סמלית שמורשתה האצילה תלווה את ישראל לנצח. יהי זכרו ברוך.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כתבה מרגשת. אדם ואמן מדהים. תודה ג'ימי (ל"ת)
    מיכל 06/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מדוע לא קיבל אזרחות
    Usa 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה מטומטמת , אוייבי ישראלים רבים הגיעו ארצה בתחבולות וזיופים קיבלו אזרחות ישראלית וגם סל קליטה נדיב, אבל תומך ישראל ידוע ותורם לישראל לא קיבל אזרחות ? ב6שה למדינה כנראהמנוהלת על ידי אווילים ואידיוטים.
    סגור
  • כי המדינה גזענית אטומה. בושה לשר הפנים!!!!
    מיכל 06/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 1.
    יווו אני זוכרת אותו, כזה חמודהיה, יהי זכרו ברוך! (ל"ת)
    שוש 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור