תרבות ופנאי

אבל בעולם התרבות: המוזיקאי האהוב הלך לעולמו בגיל 95

ביירון ג'ניס, אחד הפסנתרנים המוערכים בעולם, הלך לעולמו בגיל 95. "בורכתי לחיות לצידו של אחד מגדולי האמנים של המאה ה-20. הוא היה אדם יוצא דופן שהצליח לקח את כישרונותיו לפסגה הגבוהה ביותר", אמרה אשתו
מערכת ice | 
עולם התרבות-אילוסטרציה (צילום unsplash, vecteezy)
ביירון ג'ניס, אחד הפסנתרנים המוערכים ביותר בעולם, הלך לעולמו בגיל 95. המוזיקאי הלך לעולמו ביום חמישי בשבוע שעבר, ה-14 במרץ, בבית חולים בעיר ניו יורק שבארצות הברית. "בורכתי לחיות לצידו של אחד מגדולי האמנים של המאה ה-20. הוא היה אדם יוצא דופן שהצליח לקח את כישרונותיו לפסגה הגבוהה ביותר", אמרה אשתו.
הפסנתרן נולד ב-24 במרץ 1928 והוא גדל באחד מהפרברים של פיסטבורג, פנסילבניה. כבר מגיל צעיר הוא הפגין כישורים מרשימים במיוחד בתחום הנגינה, ובגיל 18 הפך למוזיקאי הצעיר ביותר שחותם בחברת התקליטים בעלת השם "RCA Victor Records". הוא היה התלמיד הראשון ולדימיר הורוביץ, פסנתרן וותיק שנחשב לגדולים בכל הזמנים.
כמו כן, ג'ניס הפך למוזיקאי האמריקני הראשון שנבחר להשתתף ב"חילופי התרבות" שנעשו ב-1960 בין ארה"ב לברית המועצות. במהלך הקריירה המפוארת שלו הוא הופיע לא פחות משש פעמים עבור ארבעה נשיאים שונים בבית הלבן. הוא הותיר אחריו את אשתו, מריה קופר, בתו של השחקן זוכה האוסקר גארי קופר. בנם של ג'ניס וקופר, סטפן, נפטר למרבה הצער ב-2017.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה