תרבות ופנאי

ישראל בדרך החוצה מהאירוויזיון: כל הפרטים על דרמת הענק

שבועיים עברו מאז נבחרה נציגת ישראל לאירוויזיון, עדן גולן. הבוקר שוחרר השיר שכבר מספר ימים מסומן כמוקד למחלוקת, וכעת מסתמן: ישראל עלולה לוותר על מקומה בתחרות
שירה יום טוב |  2
האירוויזיון בסכנת ביטול (צילום פייסבוק/ הכוכב הבא, יוטיוב/ Eurovision Song Contest, שי פרנקו)
שיר האירוויזיון שנחשף הבוקר "גשמי אוקטובר", איתו אמורה לייצג אותנו באירוויזיון בשוודיה עדן גולן, זוכת הכוכב הבא, מעורר מחלוקת רחבה שמגיעה כעת לסף פיצוץ בין איגוד השידור האירופי לתאגיד השידור הישראלי האמון על שליחת נציגות לתחרות.
באיגוד האירופי טענו כי השיר, בו נרמזים מאורעות אוקטובר והשבת השחורה הינו פוליטי, וביקשו לפסול אותו. מנגד בישראל התקוממו מול בחירת האיגוד האירופי לבחון כך את השיר שמגיע ברקע המלחמה והאובדן הכבד שחווה מדינת ישראל בחודשי המלחמה האחרונים.
מה שנראה כמו החלפת מסרים עדינה ככל הנראה הולך ומחריף מאחורי הקלעים כאשר הצדדים מתקבעים בעמדתם. באיגוד לא מוכנים לקבל את השיר כפי שהוא ודורשים שינוי, ואילו בישראל לא מוכנים להכיר בשיר כבעל מסר פוליטי ולהשלים עם פסילתו על רקע זה.
נזכיר כי הבוקר פורסם תוכן מכתבו ההמלא של שר התרבות מיקי זוהר לנשיא איגוד השידור האירופי. השר התייחס לחודשי המלחמה הארוכים בעקבותיהם נכתב השיר הנבחר "החודשים האחרונים גם חיזקו את ההבנה שלנו שרוח עם ישראל חזקה ועמידה להפליא, למרות הניסיונות הקשים ביותר שעמדנו בפנינו. עכשיו אנחנו עובדים על בניה וצמיחה מחדש, יחד כאנשים החזקים שאנחנו ותמיד היינו.
לסיום התייחס זוהר להליך הבחירה של השיר, וביקש להניח את קשירתו בפוליטיקה, "השיר שישראל בחרה לאירוויזיון השנה נבחר על ידי אנשי מקצוע. ועדה המורכבת משמות ידועים בתעשיית המוזיקה והבידור המקומית. השיר, דן בהתחדשות ותקומה, מתוך מציאות שברירית מאוד של אובדן והרס - המתאר את הסנטימנט הציבורי הנוכחי בישראל בימים אלה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא נורא
    ללא יפיוף 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזמרת שסומנה ע״י חלק מהשופטים מתחילת הכוכב הנולד ,לא ניראה שהיתה מגיעה לאיזה מקום ולא משנה עם איזה שיר;לפיכך אם לא תשתתף,תחסוך לעצמה את הביזיון ותשאיר אולי בכותרות בבצה המקומית.
    סגור
  • 1.
    יוחזר הקדם הישן והטוב
    רונן 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חודשים של אכילת ראש ובסוף תמיד נגמר בקול נפיחה עלוב , תחזירו את הקדם ארוויזיון של פעם בו זמרים אמיתיים ויוצרים אמיתיים עובדים על שיר אמיתי ולא הקשקוש הזה שקורה בשנים האחרונות שחררו את העם הזה מהריאליטי המאוס הזה
    סגור