קריפטו

לאחר שהשמיץ את הקריפטו: הכלכלן היהודי-אמריקאי משיק מטבע משלו

נוריאל רוביני, שמוכר בעיקר כאחד מאלו שחזו את משבר האשראי הענק שהתרחש בארצות הברית בשנת 2007, משיק מטבע קריפטוגרפי משלו וזאת לאחר שבעבר קרא שלא לתת אמון במטבעות אלו
מערכת ice | 
פרופ' נוריאל רוביני (צילום The Economic Times)
פרופסור נוריאל רביני, כלכלן יהודי אמריקאי שנולד באיראן ונחשב לאחד המוכרים בכלכלה האמריקאית, בעיקר עקב העובדה שהוא אחד מאלו שחזו את משבר הסאב-פריים האדיר בשנים 2007 ו-2008, שכמעט ומוטט את הכלכלה האמריקנית. תחזיותיו של רוביני נולדו כבר מספר שנים לפני שהמשבר התרחש, לאחר הגיע למסקנה כי הגירעון במאזן התשלומים בארצות הברית הגיע לסכום של כ-800 מיליארד דולר.
עם פרוץ מהפכת הביטקוין, כשהמטבעות הקריפטוגרפיים היו הטרנד החם של עולם הכלכלה, היה זה רוביני שיצא נגד המהפכה וכינה אותה כ"תרמית". באופן תמוה דווקא החברה שהוא עצמו ייסד, אטלס קפיטל טים, משיקה מטבע מבוסס בלוקצ'יין בשם אטלס קליימט טוקן. המטבע יהיה מקושר לתיק השקעות שלו הצלחות מוכחות לאורך עשרות שנים, לדברי החברה.
רוביני הידוע כ'נביא הזעם' של עולם הכלכלה ואף זכה בארצות הברית לכינוי 'דוקטור אבדון' (DR Doom), הוא משמש כפרופסור לכלכלה באוניברסיטת ניו יורק. את לימודי התואר הראשון שלו עשה באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטה במילנו ואת תואר הדוקטור שלו קיבל מהאוניברסיטה היוקרתית הארוורד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה