קריפטו

לצד ג'סטין ביבר ומדונה: סות'ביס מואשמת במרמה כחלק מתביעה ייצוגית

אחרי שבדצמבר האחרון שלל מפורסמים תבעו בגין קידום קולקציית NFT בשם Bored Ape Yacht Club, כעת גם בית המכירות הפומביות מצטרף כנאשם בתביעה הייצוגית
מערכת ice | 
סותבי'ס (צילום פייסבוק/ Sotheby's)
בחודש דצמבר האחרון, שלל מפורסמים - כולל ג'ימי פאלון, גווינת' פאלטרו ומדונה - נתבעו בגין קידום קולקציית NFT בשם Bored Ape Yacht Club. קבוצת התובעים טענה כי הסלבס פרסמו את האסימונים הלא ניתנים לשינוי, שצנחו בערכם בשנה האחרונה, מבלי לחשוף את השקעתם בחברה שמאחוריהם - Yuga Labs. "כל המודל העסקי של החברה, מסתמך על שימוש בפעילויות שיווק וקידום ערמומיות של מפורסמים מהדרג הגבוה ביותר, שמקבלים תגמול מכובד מבלי לחשוף זאת, כדי להגביר את הביקוש לניירות הערך של החברה", כך על פי לשון התביעה.
התביעה הייצוגית טוענת שתומכי ה-NFT המפורסמים ביצעו הונאה "על ידי שכנוע משקיעים קמעונאיים פוטנציאליים שהמחיר של הנכסים הדיגיטליים הללו יעלה". כעת, חלק מההשקעות הללו שוות כ-10% מערכן המקורי. שמות גדולים נוספים, אשר מופיעים בתיק, כוללים את: ג'סטין ביבר, קווין הארט, סטף קרי, סרינה וויליאמס ובעלה מנכ"ל Reddit - אלכסיס אוהאניאן, סנופ דוג, דה וויקנד ודי ג'יי חאלד. גם חברת ההפקות של אדידס וג'ימי פאלון  - Election Hot Dog נמצאת בין הנאשמים.
כעת, היום (שני), גם בית המכירות הפומביות סות'ביס הפך להיות חלק מהנאשמים בתביעה הזו. בספטמבר 2021, המוסד מכר למעלה מ-100 מה-NFTs לקונה בודד במכירה פומבית מקוונת, תמורת יותר מ-24 מיליון דולר, כשהיא ניצחה את הערכת המכירה המוקדמת של 12 עד 18 מיליון דולר. התביעה טוענת שהמכירה הייתה "מתעתעת" וכי בית המכירות פומביות נשכר על ידי חברת הבלוקצ'יין Yuga Labs כדי "ליצור עניין והייפ של המשקיעים סביב המותג Bored Ape".
"המצגים של סותביס, לפיהם הקונה שלא פורסם הוא אספן 'מסורתי', יצרו באופן מטעה את הרושם שהשוק של (Bred Ape Yacht Club) NFTs עבר לקהל מיינסטרים", הוסיף הצוות המשפטי של התובעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה