קריפטו

נוכל הקריפטו לא מתבייש: האם יבקש תרומות מהקרבנות?

אחרי שהואשם בגניבת מיליארדים מלקוחות בורסת הקריפטו שלו, סם בנקמן-פריד פתח חשבון באתר שמאפשר לגבות דמי מנוי על כתיבה – וכתב מאמר מתקרבן בו הוא טוען שאם רק היו נותנים לו להמשיך לנהל את החברה, הוא היה דואג לכל הלקוחות
יאיר מור | 
סם בנקמן פריד (צילום צילום מסך NasDaily)
סם בנקמן-פריד (להלן: סב"פ), מייסד בורסת הקריפטו הקורסת FTX, כנראה משועמם במעצר הבית בו הוא נתון בבית הוריו בקליפורניה. היום (חמישי) הוא פרסם מאמר בפלטפורמת הניוזלטרים Substack, בו הוא מביא, באריכות רבה, את הצד שלו למה שהוביל לקריסת FTX ומה שיכול או צריך לקרות הלאה.
סב"פ טוען במאמר כי הוא חף מפשט, וכי "לא גנבתי כספים, ובהחלט לא החבאתי מיליונים". הוא מתעלם לחלוטין מכך ששלושה ממקורביו – בהם בת זוגו לשעבר, קארולין אליסון, וגארי וואנג, ששימשו מנכ"לית אלאמידה ריסרץ' וסמנכ"ל הכספים של FTX, לצד אחד היועצים המשפטיים הבכירים של הקבוצה – הודו באשמה ובכך שכל הבכירים גנבו במודע את כספי הלקוחות לצורך השקעות אישיות.
אבל סב"פ לא מסתפק בטענה שהוא חף מפשע, אלא ממשיך וטוען שאם רק היו נותנים לו להמשיך לנהל את העסק – הוא היה דואג שכל הלקוחות יקבלו את כספם. לדבריו, הבורסה האמריקאית של הקבוצה מחזיקה מספיק נכסים כדי לאפשר ללקוחות למשוך את כל הכספים שלהם, ולקבוצה הבינלאומית יש נכסים שיאפשרו לפחות החזר חלקי של כספי הלקוחות. בנוסף, הוא טוען כי הוא "מקדיש כמעט את כל נכסיי האישיים עבור לקוחות" – כולל מניות אפליקציית המסחר במניות רובינהוד שאותן רכש לפני כשנה וחצי. הפרט האחרון סותר לחלוטין תביעה שהגיש בשמו עורך דינו בשבוע שעבר בדלאוור, ולפיה המניות הללו דרושות כדי לשלם לו – כלומר לעורך הדין, מייקל כהן. מנגד, הממשלה טוענת שהכסף צריך ללכת אליה, FTX טוענת שהכסף צריך לחזור לקופתה ואילו משקיע ישראלי תובע לפחות חלק מהמניות לעצמו במקום כספו שאבד.
הפרט המעניין במיוחד הוא שאת כל זה בחר סב"פ לפרסם ב-Substack, שאמנם משמשת לפרסום מאמרים באתר שלה, אך השימוש העיקרי שלה הוא ניוזלטרים שנשלחים במייל למנויים משלמים. כלומר: לא מן הנמנע שסב"פ מקווה שבסופו של דבר לפחות חלק מהקוראים יתעניינו מספיק לקרוא את הצד שלו בסיפור כדי לשלם לו, למרות שהוא מואשם בגניבת כספם. נזכיר כי נגד סב"פ תלויים ועומדים בניו-יורק 8 סעיפי אישום, הכוללים קשירת קשר וביצוע של הונאה בניירות ערך, הונאה באמצעים אלקטרוניים והפרה של חוקי מימון הקמפיינים. העונש המרבי על הסעיפים הללו הוא 115 שנות מאסר. סב"פ שוחרר למעצר בית בבית הוריו תמורת שטר ערבות עצום של 250 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה