קריפטו

האם החובות של נוכל הקריפטו ישולמו על ידי הדמוקרטים?

המפלגה הדמוקרטית הודיעה שבכוונתה להחזיר ללקוחות בורסת הקריפטו FTX או לתרום לצדקה את התרומות שקיבלה ממי שכעת מוגדר כנוכל הקריפטו, סם בנקמן-פריד, שתרם מיליוני דולרים לקמפיינים של פוליטיקאים מהשמאל האמריקאי
יאיר מור | 
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
לפחות חלק מלקוחות בורסת הקריפטו הקורסת FTX צפויים לקבל את כספם חזרה, בשלב כלשהוא, לפי התכנונים – ובאדיבות המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, כך לפי פרסומים במדינה בסוף השבוע.
לפי העיתון וושינגטון פוסט, מאז 2020 תרם מייסד הבורסה, סם בנקמן-פריד (להלן: סב"פ) לפחות 40 מיליון דולר לקמפיינים פוליטיים, כאשר רובן המוחלט של התרומות היו לפוליטיקאים ממפלגת השמאל. הניתוח של העיתון מצביע על כך שסב"פ תרם לעשרות ארגונים פוליטיים, כאשר הארגון שקיבל ממנו את הסכום הגבוה ביותר היה "הגנו על עתידנו" שעסק ב'אלטרואיזם' ומימן בפועל עשרות מועמדים דמוקרטים, וקיבל מסב"פ 27 מיליון דולר; "רוב הבית" (כלומר הקונגרס), שתמך במועמדים דמוקרטים וקיבל ממנו כ-6 מיליון דולר; GMI, שהתרכז במועמדים ידידותיים לתחום הקריפטו וקיבל 2 מיליון דולר; "אמריקה מאוחדת", שקידם מועמדים לטיניים וקיבל 1.3 מיליון; SMP, שקידם מועמדים דמוקרטיים וקיבל מיליון דולר; ואלפי דולרים ל-37 ארגונים נוספים. סה"כ תרם סב"פ לקידום של 61 מועמדים בשני סבבי הבחירות האחרונים בארה"ב, מתוכם 51 דמוקרטים ו-10 רפובליקנים.
בעקבות הניתוח של העיתון לאחר מעצרו של בנקמן-פריד והידיעה על כמויות הכסף שהושקעו בפוליטיקאים דמוקרטים, הודיעה הוועידה הלאומית הדמוקרטית – כלומר המפלגה עצמה – לאתר The Verge כי "בהינתן ההאשמות סביב (ביצוע) הפרות של (חוק) מימון קמפיינים על ידי בנקמן-פריד, אנו מקדישים כספים כדי להחזיר את 815,000 הדולרים בתרומות מאז 2020. נשיב (אותם) ברגע שנקבל הוראה מתאימה במסגרת ההליכים המשפטיים". לצד המפלגה, הודיעו ועדת הקמפיין הדמוקרטי לסנאט וועדת הקמפיין הדמוקרטי לקונגרס כי יחזירו 103,000 ו-250,000, בהתאמה, שנתרמו להן על ידי טייקון הקריפטו.
מי שאיפשר לפוסט לחשוף את הקשרים הפוליטיים של סב"פ הוא התובע המחוזי של דרום ניו-יורק, דמיאן וויליאמס, שהוציא את הצו למעצרו של הצעיר, ואמר כי התרומות "הוסוו כאילו הגיעו מקושרי קשר עשירים כאשר, למעשה, מומנו על ידי Alameda Research תוך שימוש בכספי לקוחות גנובים".
כזכור, עם הגשת הבקשה לפתיחה בהליך פשיטת רגל על ידי הבורסה והדחת סב"פ לפני כחודש נחשף כי FTX נהגה להשתמש בכספי המשקיעים לא כדי לרכוש את המטבעות שבהם ביקשו להשקיע, אלא כדי לקנות את המטבע של עצמה במטרה לנפח את ערכו, לקחת עליו הלוואות ואז לרכוש בו בתים, בנקים פרטיים, וכעת נרא שגם פוליטיקאים.
הסנאטורים הדמוקרטים קירסטן ג'יליברנד, טינה סמית' ואלכס פאדייה, הסנאטור הרפובליקני ביל קאסידי, וחבר בית הנבחרים הטרי מקסוול פרוסט (גם הוא דמוקרט), כבר הודיעו שיתרמו סכומים מקבילים לכסף שקיבלו מסב"פ – כמה אלפי דולרים כל אחד – למטרות צדקה כאלו ואחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה