קריפטו

אחרי עשור: נתפסו 3.4 מיליארד דולר בביטקוין שנגנבו בדארקנט

רשויות החוק באמריקה תפסו ביטקוין מ'דרך המשי' בשווי 3.4 מיליארד דולר אצל יזם נדל"ן בן 32 מפלורידה 
מערכת ice | 
קריפטו (צילום vecteezy)
תובעים פדרליים במנהטן הודיעו על תפיסה של כמעט 3.4 מיליארד דולר בביטקוין מיזם נדל"ן בן 32 בשם ג'יימס ג'ונג. ג'ונג הודה לאחרונה באשמה בהונאה שבוצעה נגד השוק הידוע לשמצה "דרך המשי" (silk road) ברשת ה-"דארקנט" לפני כעשר שנים לפני שהוא עצמו הוסגר על ידי הרשויות הפדרליות.
הנתון מספיק כדי להפוך את הפעולה לתפיסת מטבעות הקריפטו השנייה בגודלה שבוצעה אי פעם על ידי משרד המשפטים האמריקאי. הפשיטה התרחשה בנובמבר של השנה שעברה, כאשר החוקרים עקבו אחר יותר מ-50,000 ביטקוין לג'ונג שהיו רכושו הדיגיטלי של מייסד דרך המשי - והפושע המרצה כיום מאסר עולם - רוס אולברייט. בזמן התפיסה, ביטקוין נסחר בשכונה של 60,000 דולר, מה שהקנה למטמון שווי כולל של 3.4 מיליארד דולר. במחיר הביטקוין של היום של קצת פחות מ-19,000 דולר, 50,000+ המטבעות שווים כ-900 מיליון דולר.
 
לפני עשור, כשהיה עדיין בשנות ה-20 המוקדמות לחייו, ג'יימס ג'ונג ביצע לכאורה תוכנית מורכבת נגד דרך המשי על ידי יצירת מספר חשבונות מזויפים של ותזמון של יותר ממאה עסקאות אוטומטיות שבעצם הוליכו את הפלטפורמה לשחרר כמויות גדולות של מטבעות קריפטו לחשבונות שלו. לאחר העברת הכסף לחשבונות הלגיטימיים שלו, הכסף היה בעצם שלו - במשך העשור שלקח לרשויות להדביק אותו, בכל מקרה.

דמיאן וויליאמס, התובע האמריקאי של המחוז הדרומי של ניו יורק, אמר על התפיסה בהצהרה לעיתונות: "במשך כמעט עשר שנים, מקום הימצאו של נתח ביטקוין עצום זה של הביטקוין החסר הפך למסתורין של למעלה מ-3.3 מיליארד דולר... הודות למעקב אחר מטבעות קריפטוגרפיים מתקדמים ועבודת משטרה טובה, רשויות החוק איתרו את מטמון רווחי הפשע".
המפתח לחשבון הקריפטו נמצא בקופסת פופקורן שהוסתרה בארון האמבטיה של ג'ונג, אומרים הרשויות. בעקבות התפיסה, ז'ונג מסר מרצונו 1,000 ביטקוין נוספים לחוקרים, והוא גם התחייב לשתף פעולה כדי למצוא את האסימונים החסרים הנותרים ולספק ידע טכני כדי לגשת אליהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה