קריפטו

רגולציות חדשות בקריפטו: כך ייחסם מימון ארגוני הטרור

מדינות שלא מצליחות ליישם הנחיות לאיסור הלבנת הון עבור מטבעות קריפטוגרפיים, יכולות להתווסף ל"רשימה אפורה" הכוללת את סוריה והאיטי במסגרת תוכניות של כלב שמירה עולמי להדק את הבדיקה של נכסים וירטואליים
מערכת ice | 
הקריפטו צונח (צילום shutterstock)
.כוח המשימה הפיננסי לפעולה (FATF) נערך לערוך בדיקות שנתיות כדי לוודא שמדינות אוכפות חוקים נגד הלבנת הון ומימון טרור על ספקי קריפטו הפועלים בשטח השיפוט שלהם, אמרו לאל-ג'זירה שני מקורות בעלי ידע בנושא.
השימוש בביקורות שנתיות - במקום הערכות הדדיות שפועלות במחזוריות של 10 שנים - יעניק למדינות שאינן עומדות בדרישות פחות זמן לחוקק סטנדרטים שנקבעו על ידי הארגון הבין-ממשלתי, מה שיעלה את הסיכון שהן מתווספות ל"רשימה אפורה" של המדינות הכפופות לכך. להגברת המעקב, לדברי המקורות, שדיברו בעילום שם.
אי ציות לכלל לא יגרום אוטומטית לרישום אפור, אבל זה ישפיע על הדירוג הכולל של מדינה, ועלול לקרב חלק מתחומי השיפוט הרבה יותר לסף הרשימה.
התוכניות לצ'קים שנתיים עוררו חשש בתעשיית הקריפטו שממשלות עלולות לחוקק איסורים גורפים על ספקי שירותי קריפטו או ללחוץ על בנקים להפסיק לתת שירות לפלטפורמות כדי למנוע רישום של FATF.
בתגובה, מנהיגי תעשיית הקריפטו מתכוננים לחשוף סדרה של הצעות בפסגת מנהיגי ה-G20 בבאלי החודש, שמטרתן למזער את הנפילה הפוטנציאלית עבור משתמשי ובורסה של מטבעות קריפטוגרפיים.
השימוש בביקורות שנתיות - במקום הערכות הדדיות שפועלות במחזוריות של 10 שנים - יעניק למדינות שאינן עומדות בדרישות פחות זמן לחוקק סטנדרטים שנקבעו על ידי הארגון הבין-ממשלתי, מה שיעלה את הסיכון שהן מתווספות ל"רשימה אפורה" של המדינות הכפופות לכך. להגברת המעקב, לדברי המקורות, שדיברו בעילום שם.
אחד המקורות אמר שאמנם אי ציות לכלל לא יגרום אוטומטית לרישום אפור, אבל זה ישפיע על הדירוג הכולל של מדינה, ועלול לקרב חלק מתחומי השיפוט הרבה יותר לסף הרשימה.
"יש סיכון ממשי שזה יוביל מדינות לבורסות קריפטו לא בנקאיות, מה שישפיע על משתמש הקצה - זה רציני", אמר רון טאקר, מייסד שותף של ה-International Digital Asset Exchange Association (IDAXA), גוף נציג תעשיית הקריפטו, לאל. ג'זירה.
"מה שעל כף המאזניים הוא הכללה פיננסית. השבתת קבוצת הנכסים החדשה הזו תגביל באמת את אלו במדינות מתפתחות ללא גישה לבנקאות, כמו גם דורות צעירים במדינות מפותחות שהשקעות מסורתיות כמו נדל"ן נשארות מחוץ להישג ידם".
בעוד של-FATF אין סמכויות אכיפה והוא מסתמך על ממשלות ליישם את המלצותיו, מדינות שאינן עומדות בדרישות עומדות בפני נזק מוניטין משמעותי המסכן בשיבוש זרימת ההשקעות והגישה למערכת הפיננסית העולמית.
ה-FATF הרחיב את המלצה 16, הקוראת למדינות לאסוף מידע מזהה על הנמענים והמוטבים של העברות בנקאיות, לנכסים וירטואליים ב-2019.
לקראת פסגת ה-G20 שתתקיים ב-15-16 בנובמבר, IDAXA מתכוננת להעלות מסגרת מדיניות מוצעת בכינוס שמטרתה למזער את ההפרעות למשתמשי הקריפטו ולהבטיח שהבורסה לא יקפאה לפתע מחוץ למערכת הפיננסית העולמית.
חברי IDAXA ייפגשו עם ה-FATF וגורמי האוצר ב-V20, דיאלוג בן יומיים על נכסים וירטואליים המתקיים בשולי פסגת ה-G20. IDAXA תבקש לאשרר את המסגרת המוצעת שלה ביום השני של הפסגה, אמרו המקורות.
באלי מציינת את הפעם הראשונה שה-V20 אושר כאירוע G20 רשמי והוא יתקיים בתוך "האזור האדום" של הפסגה, שם מתכנסים מנהיגי העולם.
מנהיגי התעשייה אומרים שהכנסת האירוע ל-G20, פורום של 20 כלכלות מרכזיות כולל האיחוד האירופי, משקפת את החשיבות ההולכת וגוברת של טכנולוגיות cryptocurrency ובלוקצ'יין במערכת הפיננסית הבינלאומית.
מארגני האירועים אמרו שדיון במליאה ב-15 בנובמבר ייתן לקובעי המדיניות הזדמנות לתקשר את יעדיהם לתעשיית הקריפטו לפני ש-IDAXA תחפש את תמיכת הרגולטורים לאשרור המסגרת המוצעת.
הפרטים של ההצעות של IDAXA עדיין לא אושרו, אך טאקר אמר כי איגוד הסחר יבקש לשפר את האלמנטים שתוארו ב-V20 הקודם באוסקה ב-2019 כדי שמדינות יוכלו לאכוף טוב יותר את הנחיות ה-FATF.
לאחר מכן, האחריות תהיה על הממשלות לבצע את הביצוע, אמר טאקר.
"התעשייה עשתה את שלה עם ה-FATF, עכשיו זה תלוי בממשלות הלאומיות ליישם את הנחיות ה-FATF ברגולציה", אמר טאקר. "האיום של רישום אפור צריך להיות קריאה לפעולה שהם יכירו".
"V20 זה יכול להיות ההזדמנות האחרונה שלנו לשנות דברים", הוסיף. "אם נקבל את הרגולציה עכשיו ואמון המשקיעים יחזור, נוכל לראות מעיין קריפטו מעבר לפינה. אחרת, ייתכן שיהיה לנו חורף ארוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה