קריפטו

איך טוויטר גרמה למשקיעי הקריפטו להרוויח מיליארדי דולרים?

הדרמה ברשת החברתית בימים האחרונים עומדת, כמעט ללא כל צל של ספק, מאחורי הזינוק האדיר במטבעות הקריפטו בסוף השבוע. איך אנחנו יכולים לדעת את זה – והאם המגמה צפויה להמשיך?
יאיר מור | 
טוויטר (צילום vecteezy, pixabay)
כפי שדיווחנו במהלך סוף השבוע, שוק הקריפטו חווה בימים האחרונים את אחד הזינוקים המשמעותיים ביותר שלו ב-11.5 החודשים האחרונים – מאז הנפילה שנרשמה אחרי השיא של 9.11.2021. הסיבות לזינוק, כרגיל, יכולות להיות רבות, אך אין כמעט כל ספק שהסיבה המרכזית לו היא השתלטותו של אילון מאסק על הרשת החברתית המדשדשת טוויטר.
ההוכחה לתיאוריה הזו פשוטה למדי: כל מה שצריך לעשות הוא להתבונן מי המטבעות שהובילו את שינוי המגמה, מזיגזגים לא ברורים בחודשים האחרונים לזינוק חד כלפי מעלה. לפי נתוני אתר CoinGecko, שעוקב בזמן אמת אחרי שעריהם של לא פחות מ-13,000 מטבעות קריפטוגרפיים, המטבע שזינק בשיעור החד ביותר גם ביממה האחרונה (נכון לסביבות השעה 22:00 במוצ"ש) וגם בשבוע האחרון הוא דוג'קוין, עם שיעורי עלייה של 57% ו-121% בפרקי הזמן הללו, בהתאמה.
כידוע, דוג'קוין החל כבדיחה בשנת 2020, אך בתחילת 2021 המריא אל צמרת טבלת המטבעות המרכזיים בשוק לאחר ששני מיליארדרים הכריזו כי הם תומכים בו ויאפשרו תשלום על מוצרים שהם הבעלים שלהם במטבע הזה: אחד היה מארק קיובן, בעלי קבוצת הכדורסל דאלאס מאבריקס, שהודיע על מכירת סחורה של הקבוצה תמורת המטבע, והשני היה אילון מאסק, שהודיע גם הוא על מכירת פריטים הקשורים לטסלה (אם כי לא המכוניות עצמן) תמורת המטבע. הוא אף שיתף בטוויטר אינספור 'ממים' הקשורים למטבע, ואף מגדל כלב שיבה-אינו – סמלו המקורי של המטבע.
ואם כבר עוסקים בשיבה-אינו – כאן התיאוריה לגבי מה שעובר כרגע על שוק הקריפטו מתרחבת. כי מאז דוג'קוין הושקו עוד כמה מטבעות שאימצו את הכלב היפני החמוד להחריד כסמל שלהם – ולא פחות משלושה מהם מופיעים בין חמשת המטבעות ה"לוהטים" לפי CoinGecko: מלבד דוג'קוין שהמריא ב-121%, מטבע השיבה-אינו זינק ב-35% ועלה למקום ה-12 בטבלה, 'דוג'קוין מארס' נסק ב-97%, ו-דוג'צ'יין המריא בלא פחות מ-442%. כולם התחילו לזנק מייד עם כניסתו של אילון מאסק למשרדי טוויטר ביום רביעי.
לכן, ניתן לקבוע בוודאות גבוהה ששוק הקריפטו כולו חב את הקפיצה הנוכחית שלו לאילון מאסק. השאלה היא האם הוא אכן יגשים את ההבטחה להפוך את דוג'קוין בפרט, ומטבעות קריפטו בכלל, לאמצעי תשלום ברשת החברתית הפופולארית. אם לא – כפי שגרם לזינוק הנוכחי, הוא עלול לגרום לצניחה נוספת, כפי שקרה לפני כשנה וחצי, כאשר עצר את קבלת התשלומים על מכוניות בביטקוין בטענה שהוא מזהם מדי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה