קריפטו

הפריצות בקריפטו לא עוצרות - הסיבה? קוד גרוע

שוק הקריפטו נמצא במצב מידרדר בתקופה האחרונה ובין הבעיות העיקריות שגורמות לכך הן אין ספור הפריצות שמתחרשות על פני הפלטפורמות השונות והסיבה לכך? קוד צולע
מערכת ice | 
האקר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
שוק הקריפטו נמצא בקשיים רבים לאחרונה ובין המחדלים העיקריים ביותר שניתן לאתר, כשזה מגיע לשוק הסבוך הזה, הוא המחסור ברגולציה ופיקוח, מה שגורם לאין ספור פריצות וגניבות מאז שהחל השוק להתפתח בשנת 2021. 
מיזמי מימון רבים המתבססים על תוכנות DeFi מאפשרים לרבים לבצע עסקאות ולהלוות כספים מבלי לחשוף שמות, פרטי אשראי וכל פרט אישי לגביהם ובכך הדבר היווה תחלופה טובה למגזר שמעוניין בשוק ההון מחול לוול סטריט.
העסקים הרבים שמאפשרים את המימון הזה מתבססים כאמור על תוכנות מחשב אך אלו פעמים רבות מכילות תקלות בקוד וזאת לצד חשיפה של המידע למשתמש באקט של שקיפות מצד החברה. בהתאם לכך נפערה דלת ענקית בפני אין ספור האקרים שיכולים לבצע "פשיטות", פריצות וגניבות מבלי השלכות וכך הם עושים. למשל, חברת בינסטוק חוותה פריצה שכזו ופשוט קרסה לאחר שנגנבו מעל ל-180 מיליון דולר. 
פריצות דומות התרחשו בחברות כמו נומאד, ווינטרמיוט ומאונט גוקס שגרמו לזו האחרונה לפשוט את הרגל. לצד הגניבה, לא פעם ההאקרים מנהלים משא ומתן מול מנהלי החברה ומצליחים להרוויח אף יותר. למשל, האקר ניהל משא ומתן מול חברת פולי נטוורק לאחר שגנב 600 מיליון דולר. לאחר המו"מ הוא החזיר את הכסף, אך לא ידוע כמה קיבל ככופר. 
עם הזמן ההאקרים הללו מפתחים את יכולותיהם יותר ויותר ולכן הנזק רק הולך ומחמיר בשנת 2022. כך למשל האקרים הצליחו לפרוץ לטכנולוגיית קריפטו חדשה בשם "גשר צולב שרשרת" המאפשרת החלפה של מטבעות דיגיטליים שונים, הבנויים על בלוקצ'יין שונים. 
אם כן, כיום לא צריך הרבה בשביל לפרוץ למעט ידע בתחום ובקוד, לצד יכולת לזהות טעויות משמעותיות בקוד. יחד עם זאת, למרות שלא מעט חברות קורסות תחת הלחץ הזה ישנן אלו שמנסות לחזור ולפעול, למרות שכספן מעולם לא הוחזר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה