קריפטו

שוד קריפטו ענק עלול להשפיע על השוק כולו

פלטפורמת קריפטו שנתמכת על ידי קרנות הון סיכון גדולות ומספקת שירותים לבורסות הגדולות בעולם איבדה לא פחות מ-160 מיליון דולר בשל פרצת אבטחה שהיתה ידועה כבר שבועות
יאיר מור | 
פריצות קריפטו (צילום shutterstock)
יבגני גַייֵבוֹי, מנכ"ל חברת הקריפטו Wintermute, חשף אמש (שלישי) כי החברה סבלה מפריצה שרוקנה כמה מהארנקים שלה ועלתה לה 162 מיליון דולר. לפי אתר Rekt, העוקב ומנטר שודי קריפטו, מדובר בשוד הקריפטו השביעי בגודלו בהיסטוריה. עבור Wintermute מדובר במבוכה גדולה במיוחד, שכן רק לפני חודשיים וחצי נגנבו ממנה כ-28 מיליון דולר בפרצה שבמהלכה נשלחו מטבעות שלה לארנקים זרים. עם זאת, בשוד הקודם לפחות אחד האנשים שניצלו את הפרצה החזיר את הכסף שלקח – כ-18 מיליון דולר.
הפעם, חשף גייבוי כשלוש שעות לאחר השוד כי "נפרצנו עבור כ-160 מיליון דולר של פעילות הבנקאות המבוזרת שלנו. פעילות הבנקאות המרכזית והשירותים הישירים לא נפגעו. יש לנו כושר פירעון נותר של פי שניים מהסכום (שנגנב) בנכסים".
גייבוי לא פירט כיצד בוצעה הפריצה, אך מומחים מעריכים כי היא התבססה על פרצת אבטחה בפלטפורמה בשם Profanity ("גסוּת"), שבה משתמשת ווינטרמיוט ליצירת ארנקים בעלי כתובות מותאמות. הפרצה התגלתה כבר לפני מספר שבועות ושותפה באתר הקוד הפתוח GitHub. למרות זאת, ולמרות שמפתח הפלטפורמה עצמו זנח אותה מזמן בשל הודאתו כי היא אינה מאובטחת וניתן לפרוץ את הארנקים המותאמים בקלות, שירותים רבים עדיין משתמשים בשירות הפרוץ.
ווינטרמיוט היא אולי לא שם מוכר, אך היא נתמכת על ידי שלוש קרנות השקעה גדולות - לייטספיד, פנטרה ו-Avon של פידליטי, ומעניקה שירותי 'נזילות' עבור לפחות חמש מתוך 50 בורסות הקריפטו הגדולות בעולם – ביננס, קוינבייס, FTX, Bitfinex ו-Kraken.
גייבוי הודה כי בעקבות השוד תיתכן הפרעה לפעילות "במהלך הימים הקרובים", והוסיף כי "אנו פתוחים (עדיין) להתייחס לזה כ'כובע לבן', כך שאם אתם התוקפים – צרו קשר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה