קריפטו

מענקים של מיליון דולר בגלל באג: אלה הזכאים

לקראת מיזוג רשתו הבלוקצ'יין שעומד לטרוף את קלפי שוק הקריפטו, קרן את'ריום מתכוננת לחלק מענקי ענק להאקרים שימצאו תקלות ברשת הממוזגת שמתגבשת
מערכת ice | 
אתריום (צילום pngwing, freepik)
אירוע ה"מיזוג" של Ethereum מיועד להתרחש בתחילת ספטמבר, ובזמן הזה, הדיילים של Ethereum רוצים לוודא שזה יעבור ללא תקלות - אז הם מוכנים להוציא כסף רציני כדי לעודד האקרים של כובע לבן למצוא בעיות מראש.
היום, לצד ההכרזה על מסגרת זמן חדשה למיזוג, חשפה קרן Ethereum כי היא הכפילה פי ארבעה את פרסי הבאגים ששולמו בין עכשיו ל-8 בספטמבר עבור כל פגיעות רשת הקשורות למיזוג שהתגלו באותה מסגרת זמן.
המשמעות היא שעבור כל באג שנחשב ל"סיכון קריטי" שייחשף לקרן ישולמו עד מיליון דולר בכספי תגמול, בניגוד לשיעור הרגיל של 250,000 דולר. כמו כן, באגים "בסיכון גבוה" יגבו מעתה פרס של עד $200,000, כאשר באגים "בסיכון בינוני" ישלמו עד $40,000 ובאגים "בסיכון נמוך" יניבו עד $8,000 פרס.
המיזוג נמצא באופק עבור משתמשי Ethereum כבר כמה שנים, כאשר מפתחי הרשת הבינו כיצד לעבור בצורה בטוחה לשיטת קונצנזוס מאובטחת שאינה דורשת מודל כרייה של הוכחת עבודה. במהלך הכרייה, משתמשים ברחבי העולם משתמשים במחשבים רבי עוצמה כדי לאמת עסקאות ולהרוויח תגמולי מטבעות קריפטוגרפיים של ETH כתוצאה מכך.
המיזוג המדובר, שנמצא בתכנון זה למעלה משנה, יאחד בין רשת הבלוקצ'יין את'ריום לבין רשת הבלוקצ'יין Beacon, ועל ידי כך יהפוך את את'ריום לרשת בלוקצ'יין הגדולה בהיסטוריה שעברה מהסתמכות על שיטת PoW להסתמכות על שיטת PoS.
עם זאת, מדובר בניקוז אנרגיה עצום, והצריכה הזו נתפסה בעיני רבים כשביתה נגד רשת הבלוקצ'יין על רקע מקרי שימוש הולכים וגדלים עם DeFi, NFTs ועוד.
במקום זאת, הרשת תעבור למה שנקרא מודל קונצנזוס של הוכחת הימור, שבו מפעילי הצמתים מחזיקים בכמות גדולה של ETH בתוך הרשת ומרוויחים תגמולים עבור אימות עסקאות. הדגם החדש צפוי לצרוך פחות מ-1% מכמות האנרגיה של הרשת הנוכחית, על פי קרן Ethereum.
המיזוג הוערך בעבר ב-15 או 16 בספטמבר, אך היום הודיעה קרן Ethereum על חלון בין ה-10 ל-20 בספטמבר - מה שאומר שזה יכול לקרות אפילו מוקדם מהצפוי. שפע הבאגים המשופר יעזור להבטיח ששום מחסומים לא יעכבו עוד יותר את המעבר שהובטח מזמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה