קריפטו

האם ארה"ב עומדת להפיל את הקריפטו?

לאחר שסין וקזחסטן הגלו את תעשיית כריית מטבעות הקריפטו, בארה"ב ניסו למשוך את הכורים – אבל עכשיו מפתיעים אותם בדרישות חדשות שגורמות לגורמים בשוק להכריז על ייאוש
יאיר מור |  1
קריפטו (צילום unsplash)
האם תעשיית הביטקוין עומדת לספוג מכה כואבת נוספת בסדרת המהמורות שהיכו בה בשנה האחרונה? לפי סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג, מדינת טקסס הודיעה לאחרונה לחברות כריית קריפטו שפועלות במדינה כי מעתה הן יצטרכו לעבור תהליך אישור מיוחד מיוחד כדי לקבל הקצבת חשמל לפעילותן.
לפני שבוע וחצי שלחה מועצת האמינות החשמלית של טקסס (ERCOT), הארגון המנהל את רוב רשתות החשמל בטקסס, התראה לכל החברות והמפעלים צרכני החשמל הכבדים במדינה. בהתראה נאמר כי חברות יקבלו הקצבת חשמל קטנה מהרצוי עד שיאושר להן להגדיל אותה, וחברות חשמל נדרשו לשלוח "מחקרים" אודות השפעת כריית קריפטו ומפעלים זללני אנרגיה אחרים על אספקת החשמל הכללית. ביום רביעי האחרון הצביעו במועצה על מינוי צוות מיוחד לגיבוש תוכנית ביניים להגנת רשת החשמל מעומסי יתר.
הסיבה למהלך היא חשש מפני קריסה של רשת החשמל במדינה. זאת בעקבות ניתוקים המוניים של צרכני חשמל בחורף לפני שנה, כאשר תחנות מבוססות שמש ורוח חדלו לעבוד בשל השלג הכבד ותחנות החשמל המיושנות יותר לא הצליחו למלא את הביקוש הרב שנוצר.
מצד שני, טקסס הכניסה את עצמה למצב מביך מאוד: למרות שהעומס הרב על רשת החשמל של המדינה ידועה כבר זמן רב, לאורך כל 2021 התנהל בה קמפיין אגרסיבי, במסגרתו התחרו המושל גרג אבוט והמתמודד מולו בבחירות שייערכו בסוף השנה הנוכחית, דון האפינס (שניהם רפובליקנים), על כמה אגרסיביים הם במשיכת כורי קריפטו למדינה – מה שהחמיר את הבעיה עוד יותר.
המחיר של התסבוכת שאליה הכניסו הפוליטיקאים את טקסס בניסיון לקרוץ לכורי ביטקוין שגורשו בשנה האחרונה מסין ואחר כך מקזחסטן היא שכעת כורי ביטקוין רומזים כי השקעה במדינה היא בזבוז זמן וכסף. בוועידת קריפטו שנערכה ביוסטון רמז מנכ"ל Cormint, חברת כרייה שהובטחו לה 130 מגה-ואט ובפועל קיבלה 25 בלבד עד לסיום תהליך האישור החדש, כי אם התהליך ייקח זמן רב הוא יכתיר את ההשקעה בטקסס להשקעה אבודה.
לי בראצ'ר, נשיא מועצת הבלוקצ'יין של טקסס, אמר כי "אנו נכנסים לדו-שיח מול ארקוט כדי להבטיח שזה לא יגרום לעיכובים עבור כורי ביטקוין".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כותרת הזויה
    עולם חדש 04/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא יודע לנתח נכון עדיף שלא ינתח כלל ובטח שלא ינסח כתבה על הנושא עקב הרגולציה שוק הקריפטו צפוי לנסוק מעלה בדהירה שלא נראתה עד היום סיבה אחת- שוי השוק. ככל שיגדל כך המטבעות יגיעו לאן שהם אמורים להגיע.
    סגור