קריפטו

מייסד ביננס יצא מהכלא, אבל האם יוכל לחזור לעמוד בראש החברה?

CZ יוצא מהכלא אחרי ארבעה חודשים ועתידו לוט בערפל. ההסכם המשפטי שלו מונע ממנו לחזור לתפקיד ניהולי בחברה. בינתיים נראה שתשומת ליבו נתונה לפרויקט פילנתרופי שהקים ממש לפני שנכנס לכלא
שרון בירקמן | 
צ'אנגפנג ז'או מנכ"ל בינאנס (צילום vecteezy, יוטיוב/ Binance)
צ'אנגפנג זאו (CZ), מייסד פלטפורמת הקריפטו הגדולה בעולם ביננס והאסיר העשיר ביותר בעולם עם שווי של 43 מיליארד דולר, שוחרר ממאסר לאחר ארבעה חודשים – וכעת שחרורו מעלה שאלות לגבי עתידו בתוך אימפריית הקריפטו שהקים.
על פי תנאי הסדר הטיעון שלו, CZ לא יוכל להחזיק בעמדת קבלת החלטות בחברה. בשלב הטיעונים לעונש הדגישו עורכי דינו את הסעיף במטרה להקל בעונשו; כעת, אותו סעיף בדיוק מקשה עליו לחזור לשלוט באימפריית המיליארדים שלו. עם זאת, כבעל המניות העיקרי, ל-CZ יש כוח משמעותי בקביעות אסטרטגיות בחברה. תיאורטית, CZ יכול להשפיע על החלטות מרכזיות גם בלי להחזיק בעמדה רשמית. 

אין גם שום דבר שמונע ממנו לפטר את המנכ"ל הנוכחי ולמנות אחד חדש שיתאים יותר לאינטרסים שלו. עם זאת, הרשויות בארצות הברית עשויות לתפוס מהלך כזה כהתגרות. המנכ"ל הנוכחי של ביננס, ריצ'רד טנג, בינתיים רגוע. כל שינוי ברמות הארגוניות הגבוהות עלול להתפרש כהפרה של ההסכם המשפטי ולחשוף משפטית את CZ ואת החברה.
למרות שלל האפשרויות התיאורטיות, לא נראה בינתיים ש-CZ יחזור לראשות ביננס. הצהרותיו האחרונות מעידות על ניתוק מהניהול היומיומי של החברה. CZ השיק יוזמה פילנתרופית שנועדה לספק חינוך חינם לילדים מעוטי יכולת ברחבי העולם ממש לפני שנכנס לכלא, מה שעשוי להעיד על שינוי בסדרי העדיפויות של האדם עצמו.
CZ הודה בסעיף אחד של הפרת חוקי הלבנת הון ונגזרו עליו ארבעה חודשי מאסר וקנס של חמישים מיליון דולר. הוא החל לרצות את עונשו בחודש יוני השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה