קריפטו

OpenAI מסתבכת? משקיעים נפלו בפח בגלל מטבע הקריפטו "שלה"

הונאות קריפטו הפכו ליותר ויותר נפוצות ורק מתחילת השנה, למעלה מ-50,000 גולשים איבדו בעקבותיהן יותר מ-2.5 מיליארד דולר. בהונאת קריפטו חמורה שנחשפה זה עתה, האקרים פרצו לחשבון של OpenAI ב-X והעלו בו פוסט הכרזה על מטבע קריפטו חדש שגרם למשקיעים רבים ליפול בפח
מערכת ice | 
OpenAI (צילום shutterstock)
בשנים האחרונות, הונאות קריפטו הפכו לנפוצות יותר ויותר. נתוני ה-FBI, מעידים שבמהלך 2023 האמריקאים הפסידו 5.6 מיליארד דולר בתרמיות והנאות בתחום ובמחצית הראשונה של 2024, דווחו על למעלה מ-50,000 הונאות שגבו מהצרכנים בשוק 2.5 מיליארד דולר. כעת, דיווחים חדשים חושפים הונאה חדשה בשוק שכוללת את מפתחת ChatGPT, חברת OpenAI.
לפי הפרטים שפורסמו לראשונה באתר techcrunch, החשבון הרשמי של דוברות החברה ב-X (טוויטר לשעבר), נפרץ לפי על ידי נוכלי קריפטו. ב-techcrunch אף טוענים שמדובר באותם נוכלים שעומדים מאחורי שרשרת הפריצות שבוצעו לחשבונותיהם של בכירי החברה במהלך החודשים האחרונים.

הציוץ שעלה במשתמש של החברה ב-X, קרדיט: צילום מסך מתוך X
בחשבון OpenAI Newsroom, שהחברה פתחה ממש לאחרונה על מנת לסייע לה בקידום מוצריה ולפרסם בו הודעות רשמיות מטעמה עלה ביום שני האחרון פוסט שמכריז על מטבע קריפטו חדש תחת מיתוג החברה, אשר זכה לשם  $OPENAI".
בציוץ, החברה הבטיחה לספק עדכונים נוספים במהלך השבוע והיא ביטלה את האפשרות לראות את התגובות ובכך להזכיר גולשים אחרים שמדובר בהונאה. בציוץ, נכתב כי: "כל המשתמשים של החברה זכאים לקבל חתיכה מהמלאי הראשוני. המטבע יעניק גישה לכל התוכניות העתידיות בשלבי בטא שלנו".
יש לציין שהמטבע שמוזכר בציוץ בכלל לא קיים ולאחר לחיצה על הלינק שצורף לו מעביר את גולשים לאתר פישינג שמנסה לחקות את האתר רשמי של OpenAI. באתר המזויף מופיע כפתור CLAIM $OPENAI, אשר נועד לעודד גולשים תמימים לחבר את ארנקי הקריפטו שלהם ולאפשר לאותם עבריינים שעומדים מאחורי זה לגנוב את סיסמאותיהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה