קריפטו

פשיטת הרגל מתקדמת: FTX הגיעה להסדר עם חברה נוספת של בנקמן פריד

שתי החברות של סם בנקמן-פריד הגיעו ביניהן להסדר בנוגע ל-55 מיליון מניות של פלטפורמת רובינהוד בשווי 600 מיליון דולר, שנרכשו במאי 2022. FTX תשלם 14 מיליון דולר. Emergent נמצאת בהליכי פשיטת רגל מהשנה שעברה
שרון בירקמן | 
סאם בנקמן פריד (צילום shutterstock, יוטיוב/ David Rubenstein)
במסגרת הליכי פשיטת הרגל שלה, בורסת הקריפטו FTX הגישה בקשה לבית המשפט לאישור הסדר עם חברת אמרג'נט (Emergent Fidelity Technologies) מאנטיגואה, שנוסדה על ידי סם בנקמן-פריד. לפי ההסדר, FTX תשלם 14 מיליון דולר לכיסוי הוצאות אדמיניסטרטיביות של אמרג'נט, שתוותר בתמורה על תביעתה למניות פלטפורמת רובינהוד, בשווי של מעל 600 מיליון דולר.
הסכסוך בין הצדדים נוגע ל-55 מיליון מניות של רובינהוד אשר נרכשו על ידי אמרג'נט במאי 2022 במסגרת הסכם עם מייסד FTX סם בנקמן-פריד וספקית הנזילות שלו אלמיידה (Alameda Research), שגם היא היתה בבעלותו. המניות הוערכו בכ-600 מיליון דולר. מניות אלה עומדות בליבה של מחלוקת משפטית בין מספר גורמים, בהם   חברת שירותי הקריפטו שפשטה רגל ב-2022 FTX, BlockFi, בנקמן-פריד עצמו ואמרג'נט. בינואר 2023 תפס משרד המשפטים האמריקאי את המניות בעקבות קריסת FTX.

בית המשפט ידון בבקשה ב-22 באוקטובר.  FTX רואה בהסדר צעד משמעותי בתהליך הארגון מחדש שלה, במטרה למקסם את החזר החובות לנושים. ההסכם כולל גם אפשרות לאמרג'נט לקדם את תיק פשיטת הרגל שלה באנטיגואה.
אמרג'נט הוקמה על ידי סם בנקמן-פריד וגארי ואנג, מייסד שותף של FTX. החברה הגישה בקשה לפשיטת רגל בפברואר 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה