קריפטו

122 מיליון דולר נעלמו: איך נוכלים עוקצים משקיעים בהונאות קריפטו?

אם חשבתם שצעירים מבינים יותר בטכנולוגיה, תחשבו שוב: רק בשנה האחרונה איבדו האוסטרלים מעל 122 מיליון דולר בהונאות קריפטו – הנפגעים העיקריים מתחת לגיל חמישים. מה השיטות החביבות על הנוכלים ואיך להיזהר?
שרון בירקמן | 
הונאה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
העולם הדיגיטלי מלא בהזדמנויות, אבל הוא גם מקום שבו אפשר להיתקל בקשיים לא צפויים. על פי דוח חדש של המשטרה הפדרלית באוסטרליה (AFP) במהלך השנה האחרונה האוסטרלים רשמו הפסדים עצומים של 122 מיליון דולר אמריקאי (180 מיליון דולר אוסטרלי) בהונאות קריפטו.
כ-47% מההפסדים בהשקעות במדינה כולה נבעו מהונאות קריפטו ו-60% מקורבנות ההונאות היו מתחת לגיל חמישים, קבוצה שבדרך כלל נחשבת פחות פגיעה להונאות. הסיבה להצלחת ההונאות: טכנולוגיה, במיוחד "שחיטת חזירים" ודיפ פייק, נושא שמטריד את אוסטרליה במיוחד.
בשיטה שנקראת "שחיטת חזירים", הנוכלים בונים מערכת יחסים אישית עם הקורבנות ברשתות החברתיות ואז משכנעים אותם להשקיע בתוכניות פיקטיביות, מטבע חדש או פלטפורמת קריפטו חדשה. ברגע שהכסף מועבר, הנוכלים נעלמים וההשקעה מתבררת כהונאה.
נוכלים אחרים מעדיפים להשתמש בכלי בינה מלאכותית על מנת ליצור דיפ פייק של דמויות מוכרות. הנוכלים יוצרים תוכן מזויף, כמו סרטונים של דמויות מוכרות כמו סלבס או אנשי עסקים בולטים שלכאורה ממליצים על ההשקעה, שמועלים לאחר מכן לרשתות החברתיות כמו פייסבוק ויוטיוב, שכבר מדווחות על הצפה בתכנים מזויפים.  
אילון מאסק מככב ב-90% מהזיופים שמקדמים הונאות קריפטו, אבל הנוכלים משתמשים גם בדמויות מזויפות של מובילי דעה אחרים כמו ג'ף בזוס, וורן באפט, ניקול קידמן ומל גיבסון.

לא מזמן מטא נתבעה על ידי המיליארדר האוסטרלי אנדרו פורסט לאחר שסרטונים מזויפים שלו הופצו בפייסבוק והפילו בפח אלפי משקיעים תמימים. פורסט טען שמטא לא התאמצה להסיר המודעות המזויפות מכיוון שהחברה הרוויחה מהן.
במשטרה הפדרלית מציינים כי הנתונים עשויים להיות רק קצה הקרחון. "אם הצעת השקעה נשמעת טובה מדי כדי להיות אמיתית, כנראה שהיא כזו," אמר סגן המפכ"ל האוסטרלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה