קריפטו

משחקת בגדול: המטבע היציב של פייפאל חוצה את רף המיליארד

המטבע היציב של פייפאל PYUSD חצה את רף מיליארד הדולר בשווי שוק בזכות ההתרחבות לרשת סולנה ותוכניות תגמולים אטרקטיביות בתחום ה-DeFi. השאלה המרכזית היא אם ההצלחה הנוכחית תימשך גם כשהתמריצים לא יהיו זמינים באותה מידה
מערכת ice | 
ביטקוין, פייפאל (צילום pixabay)
בשבוע האחרון חצה שווי השוק של המטבע היציב של פייפאל (PYUSD) את רף ה-1 מיליארד דולר, כך לפי נתוני CoinMarketCap.
אחרי השקה צנועה על רשת את'ריום בשנה שעברה, PYUSD התחיל להראות סימני חיים חדשים בעקבות ההתרחבות לרשת סולנה ותוכניות תגמולים מבטיחות בתחום ה-DeFi.
הכניסה של פייפאל לתחום המטבעות היציבים נחשבה לאירוע משמעותי בתעשיית הקריפטו עם ציפיות שהמטבע יתחרה בענקי המטבעות היציבים USDC של סירקל ו-USDT של טתר. ההתלהבות המוקדמת דעכה כשהצמיחה של המטבע נתקלה בקשיים ברשת את'ריום, ואז, בסוף מאי, הגיע הצעד הבא - ההתרחבות לרשת סולנה.

שיתוף הפעולה של פייפאל עם חברת הפינטק Paxos היה מוצלח במיוחד ואיפשר ל-PYUSD להכפיל את עצמו מאז יוני. למרות שהקיץ היה תקופה שקטה יחסית בשווקים הקריפטוגרפיים, PYUSD הציג עלייה משמעותית בפעילות המשתמשים. מספר הארנקים הפעילים ביולי הגיע ליותר מ-25 אלף לעומת 9,400 בלבד במאי, כך לפי נתוני ויזה ודשבורד המטבעות היציבים של Alluvium.
ההיצע של PYUSD ברשת סולנה זינק מאפס ל-650 מיליון דולר בתוך שלושה חודשים, וכבר עוקף את ההיצע על רשת את'ריום. במהלך החודש האחרון בלבד, ההיצע על סולנה צמח ב-171%, והוא מתקרב במהירות ל-USDT של טתר ברשת זו, לפי נתוני DefiLlama.
לדברי תום וואן, שותף לפיתוח עסקי ואסטרטגיה בחברת ההשקעות במטבעות דיגיטליים 21.co, תמריצים משחקים תפקיד מרכזי בצמיחה של PYUSD וכך גם האינטגרציה עם פרוטוקולי DeFi. פרוטוקולים מבוססי סולנה כמו Kamino, Drift ו-Marginfi הציעו תגמולים אטרקטיביים במיוחד למפקידי PYUSD, עם תשואות שנתיות דו-ספרתיות. חברת Anchorage Digital החלה להציע לאחרונה תגמולים גם למוסדות שמפקידים PYUSD.
החשש המרכזי הוא מה יקרה כשהתמריצים ייפסקו. דיוויד שלוטוורת', שותף בחברת המחקר Anagram, אמר ל-Coindesk: "התמריצים האלה לא יחזיקו מעמד בטווח הארוך, אבל גם לא מדובר בתוכנית לטווח ארוך. המטרה היא להכניס יותר PYUSD למחזור ולמשוך משתמשים חדשים לפעול ברשת סולנה ובאקוסיסטם שלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה