כסף וצרכנות

שופרסל בדרך לידיים חדשות? הרוכש המיועד משפר את ההצעה

ההצעה החדשה של צבי ויליגר תכלול רכישת מניות מהמוסדיים בצורה של מזומן ומניות לפי שווי של 7.5 מיליארד שקל בסך הכל דרך חברה משותפת למוסדיים, ויליגר ושותף מתחום הנדל"ן. שיפור של כמיליארד שקל מההצעה הקודמת. אפשרות נוספת היא שוויליגר יציע עסקת מזומן לפי שווי של 6.1 מיליארד שקל, בדומה להצעה האמריקאית
מערכת ice |  2
שופרסל חוברת לשלוש ענקיות בינלאומיות (צילום shutterstock)
אחרי שאיש העסקים צביקה ויליגר, בעלי השליטה בחברת המזון ויליפוד, הגיש הצעה לרכישת 24.9% מזכויות ההון וההצבעה של שופרסל בע"מ, לפי שווי של 6.5 מיליארד שקל, כעת הוא מתכוון לשפר את ההצעה שלו כדי שהעסקה תצא לפועל, כך על פי פרסום בדה מרקר.
לפי הדיווח, ההצעה החדשה תכלול רכישת מניות מהמוסדיים בצורה של מזומן ומניות לפי שווי של 7.5 מיליארד שקל בסך הכל דרך חברה משותפת למוסדיים, ויליגר ושותף מתחום הנדל"ן. שיפור של כמיליארד שקל מההצעה הקודמת. אפשרות נוספת היא שוויליגר יציע עסקת מזומן לפי שווי של 6.1 מיליארד שקל לשופרסל, בדומה להצעה האמריקאית.
רק השבוע, ויליגר אמר לכלכליסט: "שוק המזון הישראלי נשלט ע"י 12 חברות גדולות וכל עוד זה כך אין סיכוי להוריד את יוקר המחיה. איתי כבעל שליטה המחירים בשופרסל יהיו זולים משמעותית. אחד כמוני יכול להוריד את יוקר המחיה בארץ".

עוד הוסיף: "אני בן 68 ובחלק האחרון של החיים אני חושב שאני יכול לעשות דברים יותר גדולים. בשופרסל יש לי את המדף ויש לי גם יותר אומץ לעשות שינויים מה שאנשים מפחדים לעשות. נכניס מוצרים של יצרנים אחרים. למה שלקוחות יקנו יוגורט במקום אחר כשאפשר לקנות אותו בחצי מחיר? או נוזל כלים ברבע מחיר - הכלי לא יהיה נקי באותה מידה כמו עם נוזל כלים של סנו?. הציעו לי רשת יותר קטנה אבל זה לא מעניין. אני נמצא כבר בפוזיציה בשופרסל כי זו חברה שמעניינת אותי. יכול להיות שיבוא האמריקאי, יגיש הצעה הרבה יותר גבוהה ויזכה, וזה בסדר".
ההצעה הוגשה לבעלי העניין בשופרסל, ביניהם ניתן למצוא את כלל, מנורה מבטחים, הראל, מגדל, אלטשולר שחם והפניקס. על פי הדיווח, ויליגר מנהל משא ומתן בימים אלו עם בכירים בענף הנדל"ן לשותפות בחברת שופרסל בע"מ, כאשר הוא  מחזיק ב-4.9% ממניות שופרסל, אך הוא מעוניין לקבל נתח נרחב יותר ברשת הקמעונאות ולהשיג שליטה אפקטיבית יותר.
 
עוד נודע כי גם האחים שלומי ויוסי אמיר הגישו הצעה לרכוש 24.9% ממניות שופרסל, זאת תמורת שווי שוק של 6 מיליארד דולר, הצעה נמוכה יותר מזו של בעלי ויליפוד. נוסף על כך, על פי הדיווח ב"כלכליסט" נודע כי ההצעה של האחים שלומי ויוסי אמיר לרכישת 24.9% ממניות שופרסל, תקפה לשבוע בלבד, ולאחר מכן היא תפוג. עוד נודע על פי הדיווח כי מתחרים עוד מספר אנשי עסקים, ביניהם גם איש העסקים האמריקאי מייקל אלפרט, שעומד בראש קבוצת משקיעים אמריקאים. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האיש קונה את הרשת כדי שיוכל להעלות מחירים (ל"ת)
    אבי 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איפה רשות התחרות?
    עובד שופרסל 02/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האיש הזה מסוכן, ילמד על המתחרים שלו
    סגור