כסף וצרכנות

רמי לוי בצרות? המוצר שמטעה את הלקוחות יעבור שינוי קיצוני

טענות קשות נגד החלב המיובא לישראל מפולין ונמכר תחת השם "חלב הר חרמון", שנמכר ברשת מחסני השוק וברשת רמי לוי שיווק השקמה. מועצת החלב בהתראה לפני תביעה לייבואנית אדום גרופ בשל העובדה שהשם מטעה את הלקוחות לחשוב שמדובר במותג ישראלי
מערכת ice |  19
רמי לוי (צילום יחצ, פלאש 90, vecteezy)
מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, מעלה טענות קשות נגד החלב המיובא לישראל מפולין ונמכר תחת השם "חלב הר חרמון", שנמכר ברשת מחסני השוק וברשת רמי לוי שיווק השקמה. מועצת החלב שלחה מכתב התראה לפני תביעה ליבואנית, אדום גרופ, לחדול משימוש בשם.
שניידר כתב: "שימוש בשם הר חרמון לחלב מתוצרת פולין מטעה את הצרכן הישראלי לחשוב כי מדובר בחלב ישראלי והוא עתיד לגרום נזקים ליצרני החלב ולמחלבות בישראל, כמו גם לצרכני החלב בארץ. הנכם מתבקשים לחדול לאלתר בשימוש בשם שבנידון ולהימנע משימוש בכל שם אחר שיהיה בו להטעות את הצרכן להאמין כי מדובר בחלב ישראלי. נודה אם תאשרו לנו בחוזר בתוך שבוע ימים מקבלת מכתבנו זה, כי תפעלו בהתאם לנדרש, שאם לא כן, נאלץ לשקול נקיטת הליכים משפטיים נגדכם".

נטען על ידי המועצה כי השם שנבחר מטעה משום שהוא נשמע ישראלי וזו לכאורה הפרה של סעיפים 1 ו-2 לחוק עוולות מסחריות, סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן וסעיף 58 לפקודת הנזיקין, על פי הפרסום ב-YNET. לשון החוק היא: "לא יגרום עוסק לכך שנכס שהוא מוכר או שירות שהוא נותן, ייחשבו בטעות כנכס או כשירות של עוסק אחר או כנכס או בשירות שיש להם קשר לעוסק אחר. לא יפרסם עוסק מידע ולא יגרום לפרסום מידע, אשר הוא יודע או שהיה עליו לדעת שהוא אינו נכון, לגבי עסק, מקצוע, נכס או שירות, שלו או של עוסק אחר - תיאור כוזב".
היבואנית השיבה ל-YNET על הטענות: "עוד לפני שהחלב המיובא הגיע לישראל, נבחן, אושר ונרשם סימן המסחר הר החרמון אצל רשם סימני המסחר, לצורך מיתוג סדרה של מוצרי חלב מיובאים ובהם גם החלב הטרי. כשם שנעשה ביחס לכל סדרת מוצרי הר חרמון, גם על אריזת החלב המיובא כתוב בצורה ברורה ובולטת שהוא מיובא מפולין וכידוע, למהלך הייבוא של החלב נלווים פרסומים והד ציבורי נרחב וכתבה זו היא דוגמה נוספת לכך. הר החרמון, ששטחו מחולק בין ישראל, סוריה ולבנון, אינו מזוהה כמקום בו מתבצעת פעילות תעשייתית ובפרט לא כמקור גיאוגרפי לייצור של חלב ישראלי וההטעיה היחידה היא בעצם העלאת הטענה"..
עוד נמסר: "להבדיל, יוון אכן ידועה כיצרנית יוגורט משובח, העיר פיראוס אכן מזוהה עם גבינות קשות איכותיות, ניו-יורק מתהדרת בקרם צ'יז נחשק - ולא ראינו את מועצת החלב מזדעקת כשהונחו על המדף סדרות של מוצרים ישראליים במיתוגים דומים. החלטת הממשלה נועדה להתמודד עם מחסור בחלב, להגביר תחרות ולהוזיל עלויות לצרכן וקבוצת אדום גרופ קוראת מכאן למועצת החלב לברך על המהלך שיש בו אך ורק תועלות לצרכן הישראלי".
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    שותים אותו כל שבוע ושמחים על ייבוא מקביל במחיר זול
    אסף 10/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מועצת החלב יכולה להפסיק להטעות בעצמה ולגבות מחיר יקר על חלב ישראלי יענו במחיר גבוה יותר. חוצפה בניסיון לעצור את התחרות. כל הכבוד לרמי לוי
    סגור
  • 17.
    רמי לוי
    Lora 10/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מועצת החלב ...מבינה שזה סון של כל המועצות...תחפשו עבודה אצל רמי לוי....ותשאלו בכניסה .יש נשק?? חלאות ..זמנכם ע ב ר ...והצלחה לרמי לוי....כולנו רמי לוי...
    סגור
  • 16.
    הטעייה
    יצאק 10/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקחו את מחמאה מיוצר בפולין הכיתוב על האריזה בדיוק כמו האריזות שהיו מיוצרות בארץ
    סגור
  • 15.
    הוא אשר היה הוא אשר יהיה
    ירון 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברשת הכי חשוב להגדיל רווח על חשבון עמך.
    סגור
  • 14.
    למה לא לקרוא לה עזה? זה גם חול:) (ל"ת)
    עזה 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    שאפו לרמי על ההצלחה אבל לא קונה אצלו
    Yl 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדוע לא קונה?¿זה מאוד פשוט אן לי אמון בו תמיד יש לי הרגשה ש הוא מתחמן כ דוגמית הדבש
    סגור
  • 12.
    מועצת המונפולים מרגישה מאויימת (ל"ת)
    מפתיע 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    תקרא לזה חלב (ל"ת)
    ניסים 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    רמי לוי ר מ א י ,עם קבלות ,לפני שבוע רמאות על הדבש עכשי
    עזרא 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    9 7
    על החלב.תמשיכו לקנות ז ב ל בזול
    סגור
  • 9.
    על פניו ניכר שאתם צודקים ברמה העקרונית...
    אחד 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אבל מן הראוי והמתבקש היה, שגם הייתם מציגים תמונה של אריזת החלב המדוברת, בכדי שיהיה אפשר להתרשם ולבחון את הטענות באופן מהימן יותר
    סגור
  • 8.
    קשקוש
    שלום 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    4 4
    רמי אל תראה אותם ממטר העיקר שתמכור בזול
    סגור
  • 7.
    אין על המונופולים! הם יראו לעם מאיפה חולבים אותו
    חחחח 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    6 3
    לכו תפגינו למען אלו שעושקים אותכם,תסגרו צמתים , תסגרו את ביג .תמכרו חלב ב12 שח לליטר ,תקבלו כסף מאירגונים נאורים תלכלכו על מסורתיים תלקקו לערבים שעושים פיגועים,ותחשבו שהכל בגלל ביבי . תתעוררו יא מהונדסים! אתם בכת ! תפתחו את המחשבה ,תשימו את עצמכם בצד השני כדי להבין שאולי אתם טועים ונסחפתם לבוץ לא לכם...
    סגור
  • 6.
    מועצת החלב
    צופ 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    10 2
    הגוף הקומוניסטי הזה חייב להעלם מן העולם. במקום לדאוג לחלב לצרכנים הם עסוקים בלשמור על עברית תקינה. הגיע הזמן לסגור אותם ולהעיף את הפרוטקציונרים האלה לכל הרוחות.
    סגור
  • 5.
    מועצת החלב = הסוף
    מרק 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כל מועצות החלב למינהם שתפקידם עבר מהעולם ממשיכות לבזבז כסף שהוא בעצם של הרפתנים המדהימים , מועצות שלא מבינות מה קורה וחיות בעולם הישן , חבורת סתומים , פרזיטים , אוכלי חינם , עוד מעט תעלמו מנוף החלב !!
    סגור
  • 4.
    חלב בטעם של אירופה
    מ.ב 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שמתי לב מהתחלה שלחלב יש טעם של חו"ל הרגשתי וזה מה שאמרתי לבעלי זה נחמד שאיש כמו רמי לוי חושב עלינו אבל זה צריך קצת שפיצור של הארץ שלנו
    סגור
  • 3.
    סתם רצון של מועצת החלב לפגוע בתחרות
    אשר 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    11 2
    רמי לוי מאתגר את מועצת החלב ונדבש ועוד וגורם להם להתייעל ולהוזיל מחירים. במקום להתייעל הם מעדיפים לפגוע במנלכיו כדי להמשיך להיות מונופול ולדמור על רף מחירים גבוה. תתפלאו אבל יש לנו בארץ גבינה בשם פיראוס שבזמן הביקור שלנו בפיראוס הבת שלי חשבה שזה מקור הגבינה. האם אין בשם פיראוס כדי להטעות הציבור כאילו מדובר בתוצרת יוון. במקום הטענות הקנטרניות כדאי שנכבד את התחאות ונתחיל להתייעל פנימית.
    סגור
  • 2.
    מטעה ?
    אזרח לא מוטעה 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    8 2
    חלב הר חרמון, מקסימום מטעה שזה חלב סורי. הרי בשם החלב מבינים שלא מיוצר בישראל.
    סגור
  • 1.
    מפרנס מסיתים וגזענים
    פק 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    4 7
    ימשיך לפרנס את הגזענים ההומופובים המשיחיים של ערוץ 14? שישלם עם חלב חמוץ
    סגור
  • איך תגובתך שייכת לכתבה?
    אילן 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    5 3
    רק אדם עם מוח חולני מעוות מסוגל לכתוב תגובה מטומטמת כזאת!!!!. כל הכבוד לרמי לוי שמקבח החלטוצ נכונות עם הצוות שלו וחא משלם מיליונים ל"מקנזי"
    סגור