כסף וצרכנות

מחיר הדלק עומד לרדת? הנהגים בישראל ממתינים להכרעה

הנחת המס על הדלק עשויה לגדול בסוף השבוע מסבסוד של כ-89 ל-100 אגורות לליטר, זאת במטרה להשאיר את מחיר הליטר דלק מתחת ל-7 שקלים בשירות עצמי
מערכת ice | 
הונאת דלק (צילום פלאש 90/ ג'מאל עוואד)
על פי פרסום ראשון הערב (שלישי) של מתן חודורוב בחדשות 13, מסתמן שהנחת המס על הדלק תגדל בסוף השבוע מסבסוד של כ-89 ל-100 אגורות לליטר, זאת במטרה להשאיר את מחיר הליטר דלק מתחת ל-7 שקלים בשירות עצמי.
עתה מדובר על וויתור חסר תקדים שלא היה כמותו עד כה ברצף הסבסודים של הממשלה על מס הבלו,  על הכנסות ממיסים על בנזין. בחישוב שנתי מסתכם הסבסוד ב-3.5 מיליארד שקל עליהם מוותרת המדינה. יחד עם הקיטון בהכנסות מנדל״ן, באוצר נערכים להגדלת יעד הגירעון.

אז מה יחליט בסופו של דבר בצלאל סמוטריץ'? רגע לפני שחודש יולי הסתיים, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם שוב כזכור על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך חודש אוגוסט 2023 יחול על בנזין מס קניה ומס בלו בסכום של 2582.35 שקל לאלף ליטר, כך שתחול הפחתה של 89 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס. בעוד שבוע מחיר הדלק אמור להתעדכן ובמשרד האוצר שוב יעמדו בפני ההחלטה אם לסבסד את העלייה הבאה?
בעקבות ההפחתה מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש אוגוסט נשאר על רמה של 6.85 שקלים לליטר. אבל מה הנזק במהלך הזה? על פי פרסום ב'ישראל היום', מתברר ששווי הסבסוד הזה, עלה למדינה עד כה במהלך יולי 2022 עד 2023, כ-2.2 מיליארד שקל. סבסוד גם לדלק בחודש ספטמבר יעלה למדינה כמה מאות מיליוני שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה