כסף וצרכנות

שופרסל מעלה הילוך בקרב מול קרפור: האישור ל-SPAR מתקרב

שופרסל ועמית בן זאב להם הזכות להקים חנויות SPAR בישראל בזיכיון, מחכים לאישור של רשות התחרות, אבל מה יכולות להיות הדרישות שתקבל ענקית הקמעונאות כדי שזה יקרה?
מערכת ice |  1
סניף ספאר (צילום יחצ)
זה מתקרב. רשת הענק שופרסל שהצטרפה כבעלת מניות לתאגיד בשליטת עמית זאב, אשר יתקשר עם SPAR בהסכם רישיון, שיכלול בין היתר את הזכות להקים חנויות SPAR בישראל וכן את הזכות לייבא ולשווק מוצרים תחת המותג הפרטי SPAR, אמורה לקבל את אישור רשות התחרות בשבוע הקרוב למהלך, כך על פי דה מרקר.
האישור יתקבל בכפוף למספר תנאים, כאשר בן זאב, לשעבר מנכ"ל יינות ביתן ומגה, יחד עם שופרסל, יקימו חברה משותפת שתחולק באופן הבא שופרסל עם 19.9% ובן זאב עם 80.1% הנותרים, שתקבל זיכיון להפעלת המותג בישראל.
על פי מזכר ההבנות – הכוונה היא לפתוח בישראל לפחות 10 סניפים בשלוש השנים הקרובות וימכרו מוצרי SPAR בבלעדיות בחנויות שופרסל בפורמטים השונים בנוסף למכירתם ברשת SPAR החדשה העצמאית. עמית זאב ישמש כמנכ"ל החברה המשותפת, ההסכם כפוף לאישור SPAR העולמית ואישור רשות התחרות.
העסקה בין הצדדים כבר נחתמה, אך עו"ד מיכל כהן, עדיין אמורה לתת לה תוקף רשמי כדי שהמהלך יוכל לצאת לדרך. נבחנה כל זווית אפשרית של פגיעה בתחרות במקרה של הוצאת המהלך לפועל, אך נמצא שבשל העובדה שגם SPAR מתכננת לפתוח שתתחרה דה פקטו בשופרסל, התחרות נשמרת. אם תיפול העסקה על ידי רשות התחרות, הרשת לא תגיע ארצה. יחד עם זאת, שופרסל עשויה להתבקש לכמה תוספות כדי לשמור על התחרות
על פי מזכר ההבנות, הקבוצה מתעתדת להקים חברה משותפת עם עמית זאב, המייצג את הרשת הבינלאומית SPAR שבסיסה בהולנד, וישמש כמנכ"ל החברה. לחברה המשותפת תהיה הזכות לייבא למעלה מ-10,000 מוצרי המותג SPAR  המשווקים ב-48 מדינות ברחבי העולם, לפתח מגוון מוצרי מותג פרטי מקומי תחת SPAR העומדים בסטנדרטים של המותג ותהיה לה הזכות לסחור במוצרים שפיתחה עם שאר שותפי SPAR בעולם. כל זאת, בנוסף למותג הפרטי של שופרסל שמונה כ-5,900 מוצרים. מכירות המותג הפרטי של שופרסל מהווה כ-26.7% מסך מכירות קמעונאות המזון (נכון לרבעון השלישי של שנת 2022).
עמית זאב מסר: "בחודשים האחרונים עסקתי בגיבוש הרכב השותפים אשר יחד יקימו את רשת SPAR בישראל. ניהלתי מו"מ עם מספר רשתות קמעונאיות בישראל ושופרסל היא הגדולה והמקצועית ביותר ואני שמח וגאה בשותפות. אני סמוך ובטוח שיחד נוכל להביא לשינוי אמיתי, לתת ללקוח חווית קניה חדשה הכוללת את איכות המוצרים והשירות שכולנו מכירים מאירופה לצד מחירים שמפתיעים כל ישראלי בביקורו בסופרמרקט ברחבי היבשת.
SPAR היא רשת קמעונאות בינלאומית שמקורה בהולנד הפועלת ב-48 מדינות ברחבי העולם. השקת הרשת בישראל תוקם תחת הסכם זיכיון והסכם ההבנות עם שופרסל תאפשר לה לפתוח בארץ סניפים ולרכוש אלפי מוצרים של המותג הפרטי SPAR.
הרשת פועלת במודל של שותפים מקומיים, ב-13,623 חנויות ברחבי העולם המשרתות 14.5 מיליון לקוחות מדי יום, עם מחזור מכירות שנתי ב-2021 שעמד על כ- 41.2 מיליארד אירו. קצב הצמיחה השנתי שלה עומד בממוצע של כ-5.1% ועל פי התחזיות של SPAR העולמית, הרשת צפויה להגיע למחזור מכירות של 50 מיליארד אירו בשנת 2025.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דעה
    חווה 08/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באים כי מצאו פרייארים. שיעשו כיף עם הצרפתים. וישראלים - אל חשש הם ינהרו!
    סגור