כסף וצרכנות

עוקץ כרטיסי הטיסה בישראל נמשך: כך פועלת השיטה

לאחרונה, שיטות העוקץ של כרטיסי הטיסה חוזרות, וישראלים מדווחים על כך שעקצו אותם ונאלצו לשלם מחירים מופקעים בשדה התעופה. אז איך פועלת השיטה ואיך אפשר להימנע מכך? התשובות לפניכם
מערכת ice |  6
כרטיס טיסה (צילום freepik, shutterstock)
רגע לפני הקיץ, ישראלים רבים מזמינים כרטיסי טיסה ויוצאים לחופשות בזמן החופש הגדול והתקופה החמה גם ברחבי אירופה, אך יחד עם זאת, ישנן לא מעט שיטות עוקץ כאלה ואחרות שעשויות להרוס לכם את החופשה ולעלות לכם בלא מעט כסף.
ב"ישראל היום" חשפו אמש (שני) מספר שיטות עוקצים שנראים לאחרונה, מהם עליהם להיזהר. עובדים בנתב"ג טוענים כי לאחרונה עולה מספר האנשים שמגיעים לשדה התעופה ומגלים שכרטיס הטיסה שרכשו לא קיים. מדובר בשיטות עוקץ שקיימות כבר די הרבה זמן, אבל למרבה הצער עדיין יש לא מעט תמימים שנופלים בהן בקלות", מספרים חלק מהעובדים.
אז איך פועלת השיטה? ישנם אתרים שמתחזים לאתרי הזמנות, גובים תשלום עבור כרטיסי הטיסה ושולחים כרטיסים מזויפים. הנוסעים מגיעים לנתב"ג, מגלים שנעקצו, ונאלצים להזמין במקום כרטיס טיסה שעולה הרבה מאוד כסף, או שחוזרים הביתה ללא כרטיסי טיסה וללא החופשה לה חיכו כל כך הרבה זמן. בדרך כלל, אחרי שמנסים לתפוס את נציגי השירות, אין מענה ונודע כי הם השתמשו בשירותים חיצוניים שיכסו עליהם.
אז איך אפשר להימנע מכך? קודם כל, חשוב לוודא שאתם לא מזמינים מצד שלישי, ומשתדלים להזמין טיסה ישירות מהחברה עצמה. אם בכל זאת החלטתם להזמין כרטיסי טיסה דרך צד שלישי, קודם כל תוודאו שהטיסה וההזמנה אכן בכלל נמצאים באתר הרשמי של החברה והטיסה אותה אתם מזמינים בכלל קיימת. 
אז איך תזהו אם מדובר באתר לא אמין שמתחזה לאתרים אחרים אתם שואלים? ובכן, חפשו את סימן המנעול לצד כתובת האתר, ותוודאו שהמחירים שאתם מקבלים הם לא נמוכים באופן חריג, בטח לתקופת הקיץ בה הביקוש עולה וכך גם המחירים בהתאם. נוסף על כך, שימו לב לעיצוב לא מוקפד, לאתרים עם שגיאות כתיב ולמתנות שנראות מוגזמות.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עוד הפחדה
    רבקה 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד הפחדה מומומינמת מטעם המשטר
    סגור
  • 4.
    למה?
    יובל 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא כותבים את שם החברות?אפשר להוסיף גם לכאורה....
    סגור
  • 3.
    העיקר חסר מהספר
    Avi 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע לא פורסמו שמות האתרים המתחזים?
    סגור
  • 2.
    איזה אוסף של שטויות (ל"ת)
    פיפו 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אוי כמה מידע חסר בכתבה (ל"ת)
    לוחם 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • לא מושלם
    יאצק 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה לא רצינית. כתיבה ללא אמצעי הגנה... וללא דוגמאות רלוונטיות. חבל
    סגור