כסף וצרכנות

סוף לעושק העמלות בבנקים? המהלך שיחסוך לכם אלפי שקלים בשנה

ועדת הכלכלה יוזמת כי הבנקים יצטרכו להודיע על כך ללקוחות, שכן הדבר עלול לפגוע בצרכנים שאינם מודעים לאפשרות של הבנק לגבות עמלה נמוכה מהמינימום. כמו כן מוצע לבטל את ההוראה בעניין צמצום מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי של הבנקים הגדולים ועוד
מערכת ice | 
בנקים (צילום Magma Images)
בקרוב הכל יהיה ברור יותר. ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, המשיכה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את פרק ז' מתוך הצעת חוק התכנית הכלכלית לשנות התקציב 2023-2024 (חוק ההסדרים), העוסק בנקאות ואשראי. בפתח הישיבה ציין היו"ר ביטן כי שוחח עם המפקח על הבנקים בעניין העמלות, והוא הבטיח לו טיפול בנושא והידוק הפיקוח.
בנוסף ייקבע כי כללי נגיד בנק ישראל לחישוב עמלות הבנקים לא יתייחסו לעמלות מינימום, והבנקים יצטרכו להודיע על כך ללקוחות, שכן הדבר עלול לפגוע בצרכנים שאינם מודעים לאפשרות של הבנק לגבות עמלה נמוכה מהמינימום. כמו כן מוצע לבטל את ההוראה בעניין צמצום מסגרות האשראי בכרטיסי האשראי של הבנקים הגדולים ועוד. כמו כן יצטרכו הבנקים להודיע לבנק ישראל במקרה שסירבו לפתוח חשבון לחברת פינטק.
נציגת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, גרניט אופק, אמרה כי ההצעה שלהם היא להרחיב את סמכויות המפקח להטיל עיצומים כספיים במקרים של הפרות ספציפיות. אופק הסבירה כי כיום המפקח יכול להטיל עיצום רק על תעריפון שקבע הנגיד בכללים, והכוונה היא לתקן את החוק כך שתהייה סמכות להטיל עיצומים גם על חריגה מהתעריפונים שהבנקים עצמם קבוע או גביית סכום גבוה יותר ממה שהוסכם עם הלקוח. סכום העיצום צפוי לעמוד על 750 אלף שקלים לכל הפרה.

כזכור, הצעת החוק נועדה להגביר את השקיפות בעמלות כך שללקוח יימסר מידע מידי חודש. בעקבות הדיון הקודם הוחלט שהלקוחות יקבלו שתי הודעות בחודש, אחת על סכום העמלות והריביות ששילמו על ניהול חשבון בנק, והודעה נוספת על עמלות וריביות המשכנתה. במהלך הדיון הוסכם כי ההוראה לשלוח מידע על עמלות תיכנס לתוקף בעוד כחצי שנה, וההוראה באשר לריביות תיכנס לתוקף בעוד כשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה