כסף וצרכנות

אחרי הסרת הפיקוח: מחיר החמאה המיובאת לישראל זינק ב-61%

מאז הסרת הפיקוח,  מחירה הממוצע של החמאה המיובאת יקר כעת ב-25 שקלים לק"ג בהשוואה למחירה הממוצע של חמאה המיוצרת בישראל (66 שקלים לעומת 41), כאשר מדובר בעלייה מטורפת של 61%, זאת לעומת החמאה של תנובה שעלתה ב-5.7%
מערכת ice | 
חמאה
משרד החקלאות פרסם אתמול (ראשון) דוח שניתח את מחירי החמאה המיובאת לישראל מאז הסרת הפיקוח, וממנו עולה כי מחירה הממוצע של החמאה המיובאת יקר כעת ב-25 שקלים לק"ג בהשוואה למחירה הממוצע של חמאה המיוצרת בישראל (66 שקלים לעומת 41), כאשר מדובר בעלייה מטורפת של 61%. לעומת זאת, החמאה של תנובה עלתה ב-5.7%.
מהדוח עולה בנוסף כי מאז הורדת פיקוח המחירים על חמאה מייצור מקומי ומייבוא, המרווח של היבואן ושל רשת השיווק עלה בכ-7 שקלים לק"ג. למשל, בשנת 2022 מחיר החמאה המיובאת לצרכן זינק בכ-21 שקלים לק"ג, בעוד שבאותה תקופה המחיר ששילם היבואן ליצרן בחו"ל, כולל הוצאות עד שער הנמל בישראל, עלה בממוצע בכ-14 שקלים לק"ג.
המכס על יבוא חמאה הוסר בפברואר 2020, והפיקוח על מחירי החמאה הוסר מנובמבר 2021. בניגוד למחיר החמאה המיובאת שזינק, במשרד החקלאות מסבירים כי יצרניות החמאה המקומיות בעיקר תנובה, החילו על עצמן פיקוח מרצון. על פי הסקירה, שמבוססת על נתוני סטורנקסט המייצגות מכר של רשתות השיווק, שוק החמאה בישראל עבר בשנים האחרונות מספר תמורות שגרמו לשינויים משמעותיים במבנה שלו ובהרכבו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה