כסף וצרכנות

בנק לאומי מעריך: הריבית תשאר 4% במהלך כל 2023

כלכלני הבנק מאמינים: "במבט קדימה, אנו מעריכים כי צפויה העלאת ריבית נוספת מצד בנק ישראל של 0.25% בהחלטה הקרובה (20.2), לרמה של 4.00%, בה הריבית צפויה להישאר במהלך השנה הנוכחית, בתרחיש מרכזי"
מערכת ice |  1
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
בסקירה הכלכלית השבועית "השבוע במאקרו", של אגף הכלכלה בחטיבת שוקי הון של לאומי, בראשות ד"ר גיל מיכאל בפמן, ציפיות האינפלציה לשנה קדימה מצויות במגמת ירידה בחודשים האחרונים.
לפי נתוני בנק ישראל, ציפיות האינפלציה לשנה קדימה, מכלל המקורות בישראל, מצויות בירידה בחודשים האחרונים, והן כולן בתוך טווח יעד יציבות המחירים (1%-3%), בחלקו העליון. כפי הנראה שילוב של גורמים גלובליים ומקומיים הובילו לירידה בציפיות האינפלציה לשנה קדימה.

ציפיות האינפלציה מהוות רכיב אחד מיני רבים בתוך סל תנאי הרקע של הוועדה המוניטרית בבואה לבחון אפשרות לשינויים ברמת הריבית, כך שהירידה בציפיות האינפלציה לשנה הקרובה, כשלעצמה, מפחיתה את המוטיבציה להעלות ריבית. אולם, כאמור לעיל, מלבד משתנה זה, בוחנת הוועדה המוניטרית גורמים נוספים כגון: האינפלציה בפועל, רמת הפעילות במשק וההתפתחויות בשוק העבודה (נושאים עליהם הרחבנו בפסקאות הקודמות), תחזיות לפעילות הכלכלית הגלובלית, תמהיל המדיניות ועוד.
במבט קדימה, אנו מעריכים כי צפויה העלאת ריבית נוספת מצד בנק ישראל, של 0.25% בהחלטה הקרובה (20.2), לרמה של 4.00%, בה הריבית צפויה להישאר במהלך השנה הנוכחית, בתרחיש מרכזי. אך במקרה של התממשות תרחיש פסימי, שמקורו במשק המקומי, בכלכלה העולמית או בשילוב של גורמים, הריבית עלולה להיות גבוהה יותר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תותחים
    יש 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעולה אפתח עוד פק"מ
    סגור