כסף וצרכנות

מחירי הביצים מזנקים? זה הפתרון המפתיע שגורם לסערה

אחרי שבארה"ב הגדירו את הביצים כ"ביטקוין החדש", בניו זילנד מצאו דרך חדשה להתמודד עם מחירי הביצים - גידול עצמי של תרנגולות
מערכת ice | 
תרנגולות (צילום pexels)
מחירי הביצים זינק ברחבי העולם בשנה האחרונה, כאשר שפעת העופות השמידה תרנגולים רבים וכן לפלישה הרוסית באוקראינה הייתה השפעה על מחירי האנרגיה והמזון לבעלי החיים.
לא מזמן סיפרנו לכם על מחירי הביצים מרקיעי השחקים בארה"ב. גם ביפן, המחירים הגיעו לשיא.

בניו זילנד, שצורכת יותר ביצים לאדם מרוב המדינות, המשבר חריף מאוד, לא מעט גם בעקבות שינוי בתקנות החקלאות במדינה. העלויות הגדלות עוררו בקרב תושבי המדינה טירוף ובאינטרנט עלו סרטונים של אנשים שצדו תרנגולות כדי שיוכלו להבטיח לעצמם אספקה ביתית.
אתר המכירות הפומביות המקומי Trade Me סיפר ל-CNN שהחיפושים אחרי תרנגולות וציוד הקשור לטיפול בהן עלה ב-190% עד כה החודש, בהשוואה לתקופה המקבילה בחודש שעבר.
"מאז תחילת ינואר, ראינו למעלה מ-65,000 חיפושים אחר תרנגולות ופריטים אחרים הקשורים לעוף כמו מאכלים, לולים ומזון", אמרה מילי סילבסטר, דוברת החברה.
המחסור גרם גם לכאב ראש חריף במיוחד לאופים במדינה. "כל הציבור נסה עכשיו לקנות תרנגולות לבית כי הם לא יכולים להשיג ביצים", סיפר רון ואן טיל, בעל מאפייה ליד העיר קרייסטצ'רץ', שנאלץ להתאים את אופן הכנת העוגות והמאפינס שלו.
ואן טיל אמר שאחותי מוכרת "ארבע תרנגולות חדשות לגמרי", במכירה פומבית דרך האתר הפופולרי ומשיגה יותר מכפול מהמחיר הרגיל.
המגמה גרמה לתומכי רווחת בעלי החיים להזהיר מפני קניות פזיזות. "תרנגולות חיות הרבה זמן", אמרה גבי קלזי, מנכ"לית האגודה לבעלי חיים בניו זילנד. "הם חיים 8 עד 10 שנים, לפעמים אפילו יותר, תלוי בגזע".
קלנזי מסבירה כי תרנגולות אינן מייצרות ביצים כל חייהן, והרגלי ההטלה שלהן תלויים בגורמים הכוללים את גילן והאקלים המקומי. "אז אם אנשים מקבלים תרנגולות רק כי הם חושבים שתהיה להם אספקה קבועה של ביצים, זה פשוט לא המקרה", אמרה. "אנחנו מבקשים מאנשים להתייחס אליהם כאל חיות מחמד".
מחסור הביצים של ניו זילנד נקשר לשינוי צפוי בחוק החקלאות שנכנס לתוקף בתחילת החודש השנה. החוק אוסר על ייצור של ביצים מתרנגולות המוחזקות בכלובי סוללה רגילים – בדרך כלל חללי מתכת צפופים שאינם מספקים רווחה נאותה לתרנגולות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה