כסף וצרכנות

בשורה לצרכנים: מחירי האינטרנט בישראל עומדים לרדת בחדות

בתקופה שבה נראה שמחירי כל המוצרים והשירותים לא מפסיקים לעלות, האינטרנט המהיר מבוסס הסיבים האופטיים בישראל עומד בפני ירידת מחיר משמעותית. השר קרעי: בשורה משמעותית לצרכנים, שתאיץ לא רק את פריסת הסיבים, אלא גם את חיבור הלקוחות"
יאיר מור |  1
גלישה באינטרנט (צילום pexels)
משרד התקשורת הודיע היום על אישור עסקת הענק בין פרטנר לבזק שנחתמה בחודש שעבר – אך הפרט החשוב ביותר בהודעה היה התמריץ שהוביל לאישור הזה.
לדברי המשרד, במהלך הדיונים מול החברות על החשש מפגיעה בתחרות בשוק האינטרנט מבוסס הסיבים האופטיים בעקבות ההסכם, הציעה בזק מיוזמתה צעד לתמיכה בתחרות בדמות הוזלת תעריף השימוש בסיבים האופטיים שלה במסגרת השוק הסיטוני, מ-85.2 שקל לא כולל מע"מ (כלומר 99.68 שקל כולל מע"מ) ל-72 שקל לא כולל מע"מ (כלומר 84.24 שקל כולל מע"מ). מדובר בירידה חדה של 15.5% במחירי השימוש בסיבים האופטיים, שסביר להניח שרובה תגולגל אל הצרכנים, ותוריד משמעותית את מחירי האינטרנט המהיר בישראל.
כזכור, בחודש שעבר הודיעו פרטנר ובזק על הסכם במסגרתו רכשה פרטנר את הזכות להשתמש ב-120,000 קווים על תשתית הסיבים של בזק למשך 15 שנה תמורת סכום אדיר של כמיליארד שקל. הדבר יהפוך אותה (ולמעשה ניתן לומר 'הופך', בלשון הווה) לספקית האינטרנט בעלת פרישת הסיבים האופטיים הרחבה בישראל – שכן היא עצמה פרשה תשתיות ל-900,000 בתי אב, וכעת היא יכולה להגיע גם ל-1.44 מיליון בתי האב שאליהם פרשה בזק תשתית סיבים (אם כי סביר להניח שרבים מהם 'כפולים' – כלומר עם תשתית של שתי החברות).
"עם כניסתי למשרד התקשורת, הצבנו בראש סדר העדיפויות את הגברת התחרות בשוק", אמר שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי. "ההסכמה שהושגה עם חברת בזק היא בשורה משמעותית לצרכנים, שתאיץ לא רק את פריסת הסיבים ברחבי הארץ, אלא גם את חיבור הלקוחות לסיבים. נפעל להסיר כל חסם תחרותי ולוודא שהצרכן הישראלי ייהנה משירותי תקשורת מתקדמים ובמחירים תחרותיים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה הם מקבלים מזה
    מעעימ 06/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סיכוי שהם הציעו פשוט סתם הורדת מחירים מטוב ליבם מה הסיבה שלהם לעשות את זה? מרגיש לי שזה ירידה לשם עלייה, ישתלטו על שוק הסיבים ואז ידפקו אותנו בעתיד
    סגור