כסף וצרכנות

רשות המסים מעקלת חשבונות בנק: גם אתם בצרות?

רשות המיסים החלה בעיקול של חשבונות בנק השייכים לעצמאים, זאת בשל הדרישה מהם להשיב את מענקי הסיוע שקיבלו בתקופת המגפה בישראל, בגובה של עשרות אלפי שקלים
מערכת ice | 
רשות המיסים וביט (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
מהלך כזה לא נראה עדיין בישראל. אחרי שמשבר הקורונה נגמר והמענק חולקו, כעת רשות המיסים החלה בעיקול של חשבונות בנק השייכים לעצמאים, זאת בשל הדרישה מהם להשיב את מענקי הסיוע שקיבלו בתקופת המגפה בישראל, על פי 'כאן רשת ב'.
אין ספק שהמהלך הגיע בהפתעה רבה ללא מעט עצמאים, זאת בעקבות שיטת החישוב שנקבעה בחוק, שבודקת את ההכנסות לפי חודשים ולא בחישוב שנתי. חרף העובדה שההכנסות של עצמאים נפגעו ב-40 ועד 80% בעת שיא המגפה בחישוב שנתי - עליהם להחזיר עתה עשרות אלפי שקלים.

כל זאת מגיע כאשר בכל מצב אחר, המדינה בוחנת את זכאותם של עצמאים בחישוב שנתי לעניין גמלאות וקצבאות.  ח"כ ינון אזולאי מש"ס סיפר בראיון לרשת ב': "הייתה פה הונאה נגד הציבור והעצמאים". לקראת כינוס ועדת הכספים לדיון בנושא, הסביר: "נבקש ללמוד את העלויות הצפויות לבחון אפשרות לתקן את החוק ולהחיל את פקודת המיסים והחישוב השנתי".
לדבריו של אזולאי: "בסופו של יום נתנו להם הלוואה בתנאים לא טובים. נדרוש את עצירת העיקולים, ובמקביל נבקש לבחון אפשרות לתקן את החוק ולהחיל את פקודת המיסים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה