כסף וצרכנות

רוצים להוציא דרכון? זה הסיוט הגדול שתאלצו לעבור עד לטיסה

הסיוט הכי גדול שעובר על הישראלים בדרך לח"ול בשנה האחרונה הוא להוציא דרכון חדש/לחדש דרכון, שכן אין תורים לפחות חצי שנה קדימה ומי שרוצה לחדש בנתב"ג יקבל דרכון זמני וישלם כמעט פי שלושה. ישראלים שנתקעו מספרים על החוויה הקשה ומדוע הם נאלצים לשלם כפול: "זה פשוט הזוי מה שנהיה פה"
מערכת ice |  4
דרכונים (צילום פלאש 90)
ישראלים רבים שמנסים בשנה האחרונה להוציא דרכון חדש או לחדש את הדרכון שלהם נתקלים בסיוט של ממש. תורים לעוד חצי שנה, תשלומים גבוהים בנתב"ג או הכרח להנפיק דרכון זמני שתוקפו לשנתיים בלבד, מה שמאלץ לשלם כפול על כך.
"בישראל היום" חשפו היום (שלישי) מספר סיפורים מקוממים במיוחד של ישראלים שבסך הכל מנסים לחדש את הדרכון שלהם אך נתקלים בחוסר סדר מוחלט שהופך לסיוט של ממש, ואילץ אותם להוציא דרכונים זמניים, אחרי שכבר הצליחו להשיג תור להנפקת דרכון רגיל, אך הם התבקשו לשלם שוב.
ישראלית שמנסה להוציא דרכון סיפרה על התהליך המורכב: "חידשתי דרכון ואמרו שנקבל החזר עבור הדרכון הרגיל, אבל עכשיו לא מוכנים להחזיר לי התשלום ואני צריכה לשלם כפול. התור הוא לעוד כחצי שנה, מה שאומר שאני צריכה להנפיק עוד דרכון זמני בעוד יותר מ-300 שקלים, ואחר כך לשלם שוב עבור הדרכון הרגיל. זה פשוט הזוי מה שנהיה פה".
מחדל גדול לא פחות מהתורים הארוכים וזמני ההמתנה המתישים הוא העובדה שניתן להוציא דרכון בנתב"ג, אך זה עולה 800 שקלים ומדובר בדרכון זמני לשנתיים בלבד, בעוד חידוש דרכון במשרד הפנים יעלה קצת יותר מ-300 שקלים בלבד. בנוסף,  ישנן קבוצות בטלגרםבהן מוכרים תורים להנפקת דרכונים. זו תופעה שנמשכת כבר מזה מספר חודשים, אבל עד כה לא נאכפת כראוי ו"המסחרה" סביב הדרכונים נמשכת, כשרשות האוכלוסין וההגירה ממשיכה בכישלון הנחרץ ולא נותנת שום פתרון ראוי לסיוט הגדול בדרך לטיסה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רשות האוכלוסין חסמה את האפשרות להזמין תורים גם בבוקר וג
    ביזיון 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשות האוכלוסין חסמה את האפשרות להזמין תורים גם בבוקר וגם בכל שעות היממה במקום להקל על האזרחים להזמין תור עכשיו אין אפשרות להזמין תור מפחות לחצי שנה גם בבוקר.
    סגור
  • 3.
    ההישגים הכבירים של הממשלה היוצאת (ל"ת)
    צור 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    ביזיון של מדינה בהתפרקות.פשוט בושה וחרפה (ל"ת)
    גמיש 2000 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יש תורים
    חיים 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמחפש תור להוצאת דרכון במשרד הפנים, שלא יעשה זאת בחיפוש אחה"צ. צריך להיכנס לאתרמשרד הפנים בבוקר אחרי שעה 08:30 . משרד הפנים כל הזמן משחרר תורים חדשים קרובים. אם אין, לנסות כל רבע שעה . זה עובד. תבחרו את העיר הקרובה אליכם לפי היצע התורים. בהצלחה !!!
    סגור