מדדים ומחקרים

מוציאים דרכון זר? לא תאמינו של איזו מדינה הוא הטוב בעולם

ישראלים רבים מנסים להוציא דרכון זר, בעיקר אירופי או אמריקאי. אבל מסתבר שדווקא דרכון של איחוד האמירויות נחשב לדרכון הטוב ביותר בעולם. מעבר לכך, אירופה שולטת ביד רמה ברשימה
מערכת ice | 
דרכונים (צילום פלאש 90)
ישראלים רבים מתגאים בכך שיש להם דרכון נוסף. בין אם זה אמריקאי, אירופי או אחר. אבל מסתבר שהדרכון הטוב ביותר בעולם מגיע מיעד בלתי צפוי. מדד דרכונים שפורסם על ידי חברת ארטון קפיטל, קבע כי הדרכון הטוב ביותר בעולם הוא בכלל של איחוד האמירויות, ביתם של אחד מערי הנופש הפופולריות ביותר בקרב הישראלים בעולם - דובאי.
העשירייה הראשונה של המדינות בעלות הדרכונים הטובים ביותר בעולם כוללת באופן לא מפתיע כלל 9 (!) מדינות מאירופה: במקום הראשון כאמור איחוד האמירויות, ואחריהם ניתן למצוא בהתאמה את גרמניה, שבדיה, פינלנד, לוקסמבורג, ספרד, צרפת, איטליה, הולנד ואוסטריה.
עם הדרכון של איחוד האמירויות ניתן להיכנס ל-180 מדינות ללא ויזה, שבע יותר ממדינות אירופיות כמו גרמניה ושוודיה. במהלך מגפת הקורונה נמנעה איחוד האמירויות מסגרים נרחבים והסתמכה על מדיניות של חובת מסכה וחיסונים בלבד. הטיפול של הממשלה במגפה משך מבקרים מכל העולם שרצו לברוח ממגבלות התנועה בארצם, כולל כאמור בישראל. בנוסף, מדובר באחת המדינות הבטוחות ביותר בעולם, שמושכת אליה תיירים מכל רחבי תבל.
דירוג הדרכונים מוסיף עוד נדבך לרשימת התארים של האיחוד, שכוללת את הבניין הגבוה בעולם, בריכת השחייה העמוקה ביותר והמלון הגבוה ביותר. לפי המדד, הדרכונים של כמעט כל מדינה ברחבי העולם הפכו לחזקים יותר השנה. אגב, דווקא הדרכון הבריטי ירד בחוזקו, זאת על רקע מאבקיה של בריטניה להגיע להסכמי ויזה עם מדינות האיחוד האירופי אחרי הברקזיט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה