תיירות

מהפכת הדרכונים נחשפת: מה אתם חייבים לדעת לפני הטיסה?

הגשת הבקשה היא ללא תור בשעות קבלת קהל, וזאת בשונה מתהליך בקשת תעודה ביומטרית שמצריך נוכחות מול נציג השירות, ולכן מצריך קביעת תור מראש. דרכון זמני תקף לשנתיים בהתאם לתקנות הדרכונים. בהתאם לתקנות המעודכנות, ניתן להנפיק דרכון זמני גם אם בעבר כבר הונפק דרכון זמני. ומה העלויות?
מערכת ice | 
דרכונים (צילום פלאש 90)
ברשות האוכלוסין וההגירה פרסמו לא מעט שאלות ותשובות בנוגע להנפקת דרכונים זמניים בלשכות ברחבי הארץ, עם כל מה שרציתם לדעת על הנפקת דרכונים זמניים. ice עושה לכם סדר עם כמה מהדגשים החשובים ביותר לקראת הטיסה הבאה שלכם בחו"ל.
הגשת הבקשה היא ללא תור בשעות קבלת קהל, וזאת בשונה מתהליך בקשת תעודה ביומטרית שמצריך נוכחות מול נציג השירות, ולכן מצריך קביעת תור מראש. דרכון זמני תקף לשנתיים בהתאם לתקנות הדרכונים. בהתאם לתקנות המעודכנות, ניתן להנפיק דרכון זמני גם אם בעבר כבר הונפק דרכון זמני.

השירות אינו מאפשר הנפקת דרכון ראשון. דרכון ראשון מחייב זיהוי מסודר ועל כן יש לקבוע תור לצורך הנפקת דרכון ראשון. האם הורים יכולים להנפיק דרכון זמני עבור קטין? כן, בתנאי שכבר היה לו דרכון קודם. שימו לב כי נדרשת נוכחותו של הקטין בלשכה וזיהויו על ידי נציג השירות, בנוסף לנוכחות אחד ההורים, אם ההורים נשואים זה לזה. במקרה בו ההורים אינם נשואים זה לזה, נדרשת נוכחות שניהם בלשכה.
האם אפשר לקבל את הדרכון במקום? לא. הדרכון יועבר לרשות הדואר בתוך שבוע ימים. לאחר שהועבר לרשות הדואר, זמן קבלת הדרכון תלוי בלוח הזמנים של הדואר. אין תלות בין הנפקת הדרכון הזמני להנפקת הדרכון הביומטרי.
בהתאם לתעריף חורף, דרכון זמני לבגיר כרוך באגרה בסך 305 שקל ודרכון זמני לקטין 165 שקל - בתשלום באתר בלבד. מכיוון שהשירות ניתן ללא צורך בזימון תור מראש והינו שירות נוסף על השירותים הניתנים בלשכה, ייתכנו עומסים בהמתנה ועל כן יש להתאזר בסבלנות. לצורך קיצור משך השירות, יש להגיע מוכנים עם המסמכים כמצוין לעיל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה