כסף וצרכנות

זו הסיבה שהחנות הוותיקה בדרך לסגירה

כמעט 90 שנה שחנות היין היוקרתית שרי-להמן מספקת ללקוחותיה אלכוהול איכותי, אך לאחרונה היא נקלעה לקשיים. חובות למדינת ניו יורק, השקעות כושלות ועוד, האם החנות בפני סגירה?
מערכת ice |  2
sherry lehmann (צילום sherry lehmann אינסטגרם)
שרי-להמן חנות היין היוקרתית שטיפחה זה מכבר מוניטין של סוחרת האלכוהול הבולטת של ניו יורק – נמצאת בסכנה לסגור את דלתותיה מכיוון שקהל הלקוחות הבזבזני שלה ממשיך להירתע ממרכז מנהטן.
המוסד בן ה-88, שפעם מנה את גרטה גרבו בין לקוחותיו הנאמנים וזכה להצגת דום פריניון בארה"ב ב-1946, ביטל הצעה נועזת ומסוכנת להרחיב את עסקיו ברחבי ארה"ב, אפילו כאשר ניו יורק הצליחה להתאושש מהמגפה.

שרי- להמן חייבת כעת למדינת ניו יורק סכום של 3.1 מיליון דולר במס מכירה שלא שולם, ומדרג אותה במקום התשיעי ברשימה הלא מכובדת של 250 משלמי המיסים העסקיים העבריינים המובילים.
"הם נמצאים במקום גבוה ברשימה הזו", אמר ג'יימס גזאלה. "אנחנו מנסים לתקשר איתם ולמצוא דרך מועילה הדדית לגרום להם לפתור את זה מהר ככל האפשר. אם לא נוכל להגיע להסדר כלשהו, נוכל לתפוס את העסק".
גם הספקים לחנות המכובדת אינם לוקחים סיכונים ודורשים תנאי תשלום נוקשים במיוחד מהבעלים הנוכחיים של שרי-להמן, קריס גרין, בכיר לשעבר בקרן גידור שלקח חלק בעסק ב-2013, ושידה גילמר, עובדת ותיקה שהיא כיום המנכ"לית.
שרי-ליהמן נוסדה ב-1934 על ידי סם אהרון ואחיו ג'ק והיוותה שער לשוק האמריקאי של יקבים צרפתיים משובחים. בשנים האחרונות החנות האייקונית ביצעה מספר מהלכים יקרים ללא הצלחה. הגדולה ביותר הייתה ההחלטה משנת 2007 לעזוב את הכתובת המקורית של החנות בשדרת מדיסון 670 לפארק אווניו פינת רחוב 59.
עד המעבר, השטח היה בבעלות המשפחה במשך 60 שנה, עם העזיבה, החנות משלמת כמעט 2 מיליון דולר בשנה דמי שכירות. "ההם החליטו למכור את הבניין שבבעלותם כדי להביא הון ולפתוח את שרי-להמן ווסט בלוס אנג'לס, אבל זה היה פספוס ענק", אמר מקור. "עכשיו הם צריכים לשכור".
מוקדם יותר השנה, שרי-להמן גם סגרה את המחסן שלה בשטח של 65 אלף רגל מרובע בג'מייקה, קווינס, שם היא החזיקה מלאי עבור לקוחות עשירים שקונים מספר מארזים בזמן של בורגונדי יקר, שמפניה וויסקי וקוניאק נדירים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה זה אמור לעניין אותי (ל"ת)
    סיריוסלי 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הים האכזר....
    אחד שיודע 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשביל מחשבות יש ג'ין ....
    סגור