כסף וצרכנות

הבשר המסוכן הועבר להשמדה: "נזק לבריאות הציבור"

משרד הבריאות מודיע על בית עסק נוסף ששיווק מוצרים רגישים בתנאים מחפירים, אשר סיכנו את הלקוחות. במהלך ביקורת וטרינרית, הושמדו מאות קילוגרמים של מוצרי עוף ובשר
מערכת ice | 
בשר לא ראוי למאכל אדם (צילום unsplash)
משרד הבריאות מדווח הבוקר על תוצאות ביקורת חריגות ומסוכנות שנמצאו במעדנייה בצפון. בעקבות הביקורת נקט הוטרינר בשטח בפעילות השמדה של מאות קילוגרמים של מוצרים ששווקו במקום.
הביקורת שנערכה בוצעה על ידי הוטרינר האחראי מלשכת הבריאות המחוזית צפון התרחשה היום (רביעי) בהשתתפות יחידת הפיצו"ח ב"מעדניית יוסף", רח' 300 שבמועצה המקומית יפיע.
במהלך הביקורת נמצאו מוצרים מסוכנים בהיקפים של כ-260 ק"ג של מוצרי בשר ועוף שחלקם פגי תוקף וללא סימון כלל, וחלקם מוצרי בשר קפואים שהופשרו בניגוד לחוק ואוחסנו בתנאים תברואיים ירודים. בהתאם לכך, בהוראת הוטרינר האחראי במחוז הושמדו המוצרים.
ממשרד הבריאות נמסר כי ימשיך לנקוט בצעדי אכיפה כנגד העסק. וכמו כן הודגש כי הטיפול במוצרי בשר, עופות ודגים, אחסונם ושיווקם ללא התנאים הנדרשים בחקיקה עלול להזיק להזיק לבריאות הציבור.
במשרד מבקשים להדגיש את כללי הזהירות לרכישת מוצרי בשר תקין ומזכירים כי יש לרכוש רק מוצרים בעלי סימון ברור של תאריך אחרון לשימוש. במוצרים ארוזים מראש יש לבדוק כי לא חלף התאריך האחרון לשיווק.
ברכישת מזון נא (לא מבושל), שאינו ארוז מראש בקצבייה, יש לבקש מהקצב להציג תווית מקורית של המוצר לרבות סימון ברור של התאריך האחרון לשימוש. רכשו במקומות ממוזגים, מוארים ונקיים בלבד. יש לרכוש מוצרים בעלי מראה, צבע וריח אופייניים המאוחסנים בחנות בהתאם להוראות היצרן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה