בריאות

ג'וקים, בשר מקולקל וזוהמה: מכולת שסיכנה לקוחות נסגרת מיד

ממצאים חריגים למכולת  בחיפה הביאו לסגירתה המיד, רופאת המחוז טענה: "נצפו תיקנים בעסק, סחורה רבה מאוחסנת ישירות על הרצפה. מתבצעות פעולות יצרניות במקום – אריזת מוצרי מזון יבשים באריזה משנית בניגוד למותר"
מערכת ice | 
מכולת (צילום איתן ברנה)
משרד הבריאות שלח היום (שני) הודעה על צו הפסקה מנהלי לבעלי מכולת "מזרח מערב" ברח' החלוץ 1 ,חיפה וזאת לאחר דוח ביקורת תברואתית שנעשה היום למקום ואינו עמד בתנאים והנהלים הדרושים על פי חוק.
במכתב ציינה רופאת המחוז: "הריני להודיעך כי מצווה עליך או על כל אדם אחר הפועל מטעמך להפסיק באופן מידי את הפעלת המרכול אשר בבעלותך ו/או בניהולך. במסגרת הצו אין להוציא , לשווק ו/או לעשות כל שימוש בכל המוצרים הנמצאים בחנות ואין להכניס מוצרים לעסק כל זאת עד למתן הוראה אחרת. אני מוציאה את הצו לאור ממצאי הביקורת שנערכה על ידי נציגי לשכת הבריאות המחוזית חיפה בהשתתפות נציגי עיריית חיפה, בביקורת זו נמצאו ליקויים תברואיים חמורים מאוד המסכנים באופן מיידי את בריאות הציבור".

פירוט הליקויים העיקריים: "רמת הניקיון בעסק ירודה ונראה כי לא נעשה ניקיון יסודי זמן רב בעסק, בין היתר: א. היעדר סדר במקפיאים והצטברות קרח, לכלוך ושאריות מזון. ב. מקרר מלוכלך מאוד עם שאריות מזון ונוזלים, ג. רצפה ומדפים מלוכלכים. הרצפה מלוכלכת מאוד מתחת למדפים., ד. היעדר סדר במחסן העסק, עומס סחורה, מוצרי מזון מאוחסנים אחד על גבי השני, על הרצפה. אין גישה לכיור ולא ברור אם הוא פעיל".
עוד צוין: "נמצאו מוצרי מזון רבים פגי תוקף ומזון ללא סימון. הושמדו מעל 50 ק"ג מוצרים, קפואים פגי תוקף ו/או ללא סימון, בין היתר נמצאו מוצרי מזון פגי תוקף משנת 2019. העסק עמוס בסחורה, בהיעדר קיבולת לכך, נצפו תיקנים בעסק, סחורה רבה מאוחסנת ישירות על הרצפה. מתבצעות פעולות יצרניות במקום – אריזת מוצרי מזון יבשים באריזה משנית בניגוד למותר. קיימים מוצרי מזון ללא כיתוב בעברית. בעסק מתבצעת מכירת מוצרי מזון ארוזים, קפואים ומצוננים, מקייטרינג "דים סאם". חלקו ללא סימון תאריך תפוגה ו/או סימון בכתב יד. הקייטרינג אינו מופיע ברשימת יצרני המזון המאושרת במשרד הבריאות, גופי תאורה ללא מיגון, חסרים ו/או לא פעילים, סחורת מזון מוצגת למכירה מחוץ לעסק".
לסיום הוסבר: "בגלל חומרת הסכנה, ומיידיותה אני מוציאה את צו ההפסקה המנהלי לעסק לפני שימוע. תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה. צו זה יצא לאחר התייעצות עם עו"ד שירי בן ארי , היועצת המשפטית. בהתאם לסעיף 22 לחוק, אתה רשאי לבקש ביטול צו זה מבית משפט השלום או מבית משפט לעניינים מקומיים אשר מוסמך לבטל את הצו או לאשרו, עם או בלי שינויים. הגשת הבקשה לא תעכב את ביצוע הצו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה