כסף וצרכנות

האקונומיקה יורדת מהמדפים: "עלולה לגרום לכוויות חמורות"

מכון התקנים הישראלי הוציא הודעת אזהרה חמורה לציבור לפיה הוא קורא לצרכנים להחזיר את המוצרים "אקונומיקה" ו"חומצת מלח" המיוצרים על ידי חברת "יהלום תעשיות חומרי ניקוי בע"מ"
מערכת ice | 
אקונומיקה (צילום דוברות משרד הכלכלה והתעשייה)
מכון התקנים הישראלי הוציא היום (רביעי) הודעת אזהרה חמורה לציבור לפיה הוא קורא לצרכנים להחזיר את המוצרים "אקונומיקה" ו"חומצת מלח" המיוצרים על ידי חברת "יהלום תעשיות חומרי ניקוי בע"מ". 
 בבדיקה שנערכה מטעם הממונה במכון, עלה חשש כי השימוש במוצרים הבאים עלול לגרום לכוויות חמורות וסכנת בליעה בקרב ילדים: אקונומיקה 1 ליטר SNOW, ברקוד 7290008427715. בבדיקה שנערכה מטעם הממונה על התקינה באמצעות מכון התקנים, נמצא כי המוצר אינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו: ת"י 261 - תמיסות נתרן תת-כלוריתי, מיולי 1990. סוג הסיכון: כוויות חמורות וסכנת בליעה בקרב ילדים. עוד נמצא כי לא קיים מנגנון סגירה שמונע את פתיחת המוצר על ידי ילדים כמתחייב.

המוצר השני: חומצת מלח 1 ליטר SNOW, ברקוד 7290008427586. בבדיקה שנערכה מטעם הממונה על התקינה באמצעות מכון התקנים, נמצא כי המוצר אינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו ת"י 2302 חלק 1 - חומרים ותכשירים מסוכנים: מיון, אריזה, תיווי  וסימון מפברואר 2009. סוג הסיכון: כוויות חמורות וסכנת בליעה בקרב ילדים.
נמצא כי לא קיים מנגנון סגירה שמונע פתיחת המוצר על ידי ילדים כמתחייב. כמו כן נעדרות הוראות בטיחות וציון גורם סיכון: "גורם לכוויות". לא קיים סמל סיכון לגבי חומר משתך (חומר מאכל, קורוזיבי).
בהודעה שיצאה מטעם מכון התקנים בישראל נכתב: "המחזיק במוצרים שבתמונות מתבקש/ת להפסיק את השימוש בהם לאלתר ולהחזיר אותם לבית העסק ממנו נרכשו. המכירה בחנויות אסורה בהחלט. על בתי העסק והמשווקים של המוצרים להפסיק מכירתם ולהודיע מידית למינהל התקינה. הממונה על תקינה מדגיש כי על פי חוק התקנים תשי"ג-1953, אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו. מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לבצע בדיקות שוטפות ויזומות בנוגע למוצרים עליהם חל תקן רשמי, ומי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה