כסף וצרכנות

בנק הפועלים מצית מלחמה: זו ההצעה המטורפת ללקוחות

בפועלים השיקו בתקופה האחרונה שירות של אפשרות לסחור במסחר המוקדם והמאוחר בשווקים וזה היה שינוי מרענן וחשוב מאוד ללקוחות הרלוונטיים ולמעשה אמור לייצר להם אלטרנטיבה לבתי ההשקעות הפרטיים שמאפשרים מסחר שוטף בבורסות בישראל ובחו"ל
כפיר אדר |  11
בנק הפועלים (צילום Magma Images)
בנק הפועלים מחזיק בפוטנציאל ממשי להגדיל את חלקו בעוגת המסחר בשווקים הפיננסיים, הוא בכל זאת אחד משני הבנקים הגדולים בישראל עם קהל לקוחות לא מבוטל ויכולת הנגשת השקעות משמעותית. הפועלים סבל עד כה מנחיתות בהנגשת השווקים הפיננסים ללקוחות ואתר שוק ההון שלו נחשב למיושן ולא אטרקטיבי, בטח בהשוואה למתחרים בלאומי וכן הלאה.
בפועלים השיקו בתקופה האחרונה שירות של אפשרות לסחור במסחר המוקדם והמאוחר בשווקים וזה היה שינוי מרענן וחשוב מאוד ללקוחות הרלוונטיים ולמעשה אמור לייצר להם אלטרנטיבה לבתי ההשקעות הפרטיים שמאפשרים מסחר שוטף בבורסות בישראל ובחו"ל.

אם כן, צריך לזכור שיש שני שלבים משמעותיים בחיים של בנק שרוצה לשווק ללקוחות שלו פעילות בשוק ההון שתשאיר את העמלות אצלו ותגדיל את הסיגמנט הרווחי הזה. השלב הראשון והחשוב הוא לתת מערכות מסחר טובות כשאנחנו מדברים לאו דווקא על מערכות מסחר שמיועדות לסוחרים המקצועיים - הם מקבלים מערכות כאלה. אלא אנחנו מדברים על הקהל הרחב עם תיק השקעות דינמי (יותר או פחות) בהיקף של 100 אלף שקל פחות או יותר.
ללקוחות האלה יש היום מספר אפשרויות שכל אחת פחות טובה מרעותה. האפשרות הראשונה היא להוציא את הכסף לבתי ההשקעה הפרטיים אבל אז מערכת היחסים עם הבנק תיפגע וכשאנחנו מדברים על מערכת יחסים אנחנו מדברים על שימוש בתיק ההשקעות או חלק ממנו להציג איתנות פיננסית לבנק, לקבל אשראי וכן הלאה ולא על משהו סליזי (במונחים בנקאיים).
השלב השני שמיועד לשמר את הסיגמנט הרווחי הזה הוא עולם העמלות וכאן אנחנו נכנסים לעולם מסוכן. אם הבנקים ישוו את העמלות לבתי ההשקעות הפרטיים הרי שהסיגמנט הזה יאבד עבורם מהכדאיות שלו ואז צריך או לדאוג להיקפי פעילות ענקיים כדי לחזור לרמות הרווחיות שהם הורגלו אליו מהסיגמנט הזה או לחילופים לוותר עליו.
ככל הידוע במערכת הבנקאית לא ששים להוריד את עמלות המסחר, שמירת ני"ע וכן הלאה אבל מבינים שלא לאורך זמן יוכלו לשמור על עמלות גבוהות שנגבות היום מהסיגמנט ולכן הם פועלים קודם כל במישור של הנגשת מערכות מסחר מתקדמות ואיכותיות (ואת זה יכולים רק בנקים בסדר גודל של הפועלים, לאומי וכן הלאה כי מדובר בהשקעות ענק ותשומות ניהוליות לא מבוטלות).
בשלב השני להנגיש מוצרים ושירותים שעד כה היו שמורים לסוחרים מקצועיים (כמו שירותי מסחר מחוץ לשעות המסחר בניו יורק) ואז לבדוק כמה רחוק אפשר ללכת עם הנחות עומק בעמלות. בנק הפועלים כאמור, מנסה לקחת את ההובלה בסיגמנט הזה ואלה חדשות טובות ללקוחות המערכת הבנקאית שמחפשים אלטרנטיבות לפיקדון הבנקאי וכן הלאה.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    ‏כל הבנקים ‏גנבים
    ץ 11/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ‏גנבים
    סגור
  • 10.
    גונבים ברישיון
    אירית 11/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בנק גרוע שפשוט גונב ברישיון. לא מעלים ריביות אל פיקדונות אבל בהלוואות כן.. משחקים עם מרווחים והכל בשביל לא לתת ללקוחות את מה שמגיע להם..בנק גרוע!
    סגור
  • 9.
    זה לא חדש
    איפכא מיסתברא 11/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בבנק הבינלאומי האפשרות למסחר מוקדם קיימת כבר מזמן! אז אין כאן שום חידוש! ואגב, הפועלים ידוע ה בשירות הגרוע ללקוחותיו
    סגור
  • 8.
    צריך לפטרולקצץ בשכר למנהלים ועובדים מיותרים (ל"ת)
    אלי 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 7.
    כל הבנקים בישראל נוכלים וגנבים
    אסי 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אוכלי אדם כל הבנקים, להשתדל כמה שפחות לעבוד איתם
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    להתרחק מהבנק הזה
    לקוח של פועלים 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בתור לקוח של הבנק מאוד מאוכזב אין עם מי לדבר ועושה לך טובה שהוא עונה לך ורק מצמצים בכח אדם מי שחכם עדיף לו להתרחק מהבנק הזה מערכת מסחר מיושנת ואין כבר מענה למשקיעים וכבר אין יועצי השקעות בבנק ובטלפון
    סגור
  • 5.
    בנק הפועלים היה וישאר הבנק הגרוע בישראל. (ל"ת)
    דודו 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 4.
    בנק הפועלים
    דורי מאם 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ...שכחו להודיע על החידושים ללקוחות...
    סגור
  • 3.
    בפועלים ישנים בעמידה.
    rubh 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בנק מעייף.
    סגור
  • 2.
    בקיצור הבנקים מחרטטים גנבים
    יותם 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    10 1
    הזוי שתיאר את זה "בשני מישורים " אחד פלטפורמה נוחה ומבחר גדול במסחר השני מחיר עמלות. חדשות בשבילכם כבר יש בתי מסחר שהם גם פלטפורמה מעולה למסחר וגם בהרבה יותר זולים..
    סגור
  • 1.
    בלאומי זה קיים שנים
    בנק מיושנישנוני 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בגלל זה עזבתי בזמנו ללאומי
    סגור