משפט

היועמ"ש לממשלה אישרה: בנק הפועלים יקבל 135 מיליון דולר

צעד נוסף באישור הסכם הפשרה של בנק הפועלים בפרשת העלמות המס. היועמ"ש לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אישרה בחוות דעתה את הסדר הפשרה אליו הגיע הבנק אל מול חברות הביטוח בו יקבלו 135 מיליון דולר
מערכת ice | 
גלי בהרב-מיארה (צילום מתוך LinkedIn)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מאשרת בחוות דעת את הסדר הפשרה אליו הגיע בנק הפועלים עם חברות הביטוח בפרשת העלמות המס בארה"ב. על פי הפשרה, לאחר שבנק הפועלים שילם לרשויות המס בארה"ב קנס בגובה של 900 מיליון דולר, חברות הביטוח ישיבו לבנק 135 מיליון דולר. בחוות דעתה כן ציינה שישנם חורים בהסדר אשר מצריכים את בדיקתו של שופט המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט מגן אלטוביה.
אחד "החורים" אליהם התייחסה היועמ"שית הינו הבונוסים אותם קיבלו האחראים לפרשת המס. "עולה תמונה לפיה מחד גיסא מוצב פיצוי גבוה במונחים אבסולוטיים המשקף תוחלת נזק משמעותית שנגרמה לקבוצת הבנק", היא כתבה והביעה ביקורת מרומזת, "ומאידך גיסא האחראים הלכאוריים לאירועים ולגרימת הנזק אינם נושאים בכל חלק מהפיצוי לקבוצת הבנק".
בחוות הדעת בהרב-מיארה התייחסה גם לנושא שקיפות ההליך ואי פרסום הדו"ח המלא של הוועדה הבלתי תלויה שהקים דירקטוריון הפועלים, בראשות שופט העליון בדימוס יורם דנציגר. היא התנגדה באופן עקרוני לדרך הפעולה של בנק הפועלים מכיוון שכך הם מונעים מהציבור ומהתובעים לבחון את שיקול הדעת המלא שלה.
בהרב-מיארה סיכמה את חוות דעתה בכך שעל בית המשפט לבחון אם בהסכם הפשרה שנחתם אכן טובת החברה ולא נושאי המשרה עמד לנגדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה