כסף וצרכנות

שטראוס שוב מסתבכת: "החליפה מתכון בשוקולד - הילד כמעט מת"

שטראוס שוב מסתבכת: הורים לילדים אלרגיים מתלוננים כי החברה החזירה בשבועות האחרונים את שוקולד פרה מריר של עלית, אלא שהיא שינתה את המתכון והוא כבר אינו מתאים לרגישים לגלוטן ולאלרגיים לחלבון החלב, שנהגו לצרוך אותו, וזאת ללא ידיעתם. בשטראוס טוענים כי הם שינו את האריזה לחלוטין והודיעו על כך בקבוצות של אלרגיות למזון
מערכת ice |  7
מוצרי שטראוס (צילום פלאש 90/ משה שי)
שטראוס שוב מסתבכת: הורים לילדים אלרגיים מתלוננים כי החברה החזירה בשבועות האחרונים את שוקולד פרה מריר של עלית, אלא שהיא שינתה את המתכון והוא כבר אינו מתאים לרגישים לגלוטן ולאלרגיים לחלבון החלב, שנהגו לצרוך אותו, וזאת ללא ידיעתם. כך פורסם היום (חמישי) ב-YNET.
לאחר פרשת הסלמונלה, בחברה החלו לייצר את השוקולד במתכון חדש ובמפעל חיצוני. לדברי ההורים שהתלוננו על כך, הם טוענים כי למרות שההערה מצוינת על גבי האריזה, הצרכנים שרוכשים את המוצר מתוך הרגל עלולים שלא להבין שהשוקולד כבר לא מתאים לאוכלוסייה האלרגית והרגישה. למרות זאת, באריזה החדשה אכן הוסיפו בשטראוס כי מדובר במתכון חדש - ויש לשים לב לשינוי בתיבת האלרגנים. בנוסף נכתב בפירוש כי המוצר אינו מתאים לבעלי אלרגיה לחלב ולמזונות אחרים.
הורים לילד שסובל מאלרגיה קשה ורכשו את המוצר, סיפרו ל-YNET: "בתחילת השבוע בני אכל את השוקולד והתחיל להרגיש רע מאוד. בדקנו את האריזה, והבנו שהמוצר כנראה מכיל חלבון חלב. הזדעזענו. מאחר והילד שלנו מאוד רגיש, לא לקחנו סיכון ומיד הזרקנו לו אפיפן. הוא יכול היה למות, זה חוסר אחריות".
נירית, אם לילד צליאקי אמרה: "פניתי לשירות הלקוחות ואני רק רוצה שיזהירו את הציבור. עד לרגע זה המוצרים נמכרים כרגיל, ועד שמישהו ימות זה רק עניין של זמן. הייתי מצפה משטראוס ללמוד דבר או שניים בבטיחות מזון, במיוחד נוכח האירועים האחרונים במפעל שלהם".
 
במקרה אחר, ילדה רגישה לגלוטן שאכלה מהשוקולד חשה כאבי בטן חזקים. הורים נוספים מספרים על חוויות דומות ואומרים כי על שטראוס היה להזהיר בצורה בולטת יותר את הציבור, בוודאי אחרי כל מה שקרה להם בפרשה האחרונה, אך נראה שבחברה כן דאגו לפרסם זאת בקבוצות פייסבוק ועל האריזה עצמה.
בעקבות פנייתם של ההורים המודאגים, שונתה תמונת השוקולד באתר. מבדיקת ממון שערכו ב-YNET עולה כי באתרי האונליין שנבדקו של שופרסל, טיב טעם, רמי לוי ו-ויקטורי מופיעה כבר התמונה של המוצר החדש. אבל באתר שטראוס מופיעה עדיין תמונה של השוקולד הישן כך שמי שנכנס לבדוק לא יכול לדעת שהמוצר השתנה.
משטראוס נמסר ל-YNET: "לפני כחודש חזר למדפים שוקולד פרה מריר במתכון חדש באופן זמני עד לחזרה לייצור במפעל בנוף־הגליל. השוקולד מיוצר במפעל במיקור חוץ ועלול להכיל חלק מהאלרגנים. עיצוב האריזה שונה מהעיצוב המקורי, על גבי המוצר מסומן מתכון חדש ופעמיים מופיעה אזהרת שינוי באלרגנים בחזית וגם בתיבת האלרגנים מאחורה. השינוי תוקשר בעמוד הפייסבוק של עמותת יה"ל לאלרגיות מזון בצורה שקופה. חשוב לנו הקשר עם צרכנינו האלרגיים ואנו מתחייבים להמשיך ולעבוד על פתרונות שנוכל לשווק מוצרים ללא אלרגנים".
בשטראוס הודיעו על כך לכל רשתות המזון וביקשו מהן להחליף את התמונה, וכמו כן הם שינו את האריזה לחלוטין עוד לפני שהיא שווקה לקהל הרחב, בה נכתב כי ישנם אלרגנים חדשים שנוספו. בנוסף, פרסמו בפייסבוק בקבוצות של אלרגיות למזון שהם הולכים להחליף את המתכון של המוצר ואותן תלונות כלל לא הגיעו לידי החברה.
 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מה עים שוקולד תתו
    מרי 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בודקת איןןןןחח
    סגור
  • 5.
    שטראוס ארהוס
    א 09/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שטראוס מנוהלת בידי חבורה של רפי שכל ובראשם הגברת המהוללת
    סגור
  • 4.
    כשיש מוצר חדש חובה לבדוק מחדש על האריזה (ל"ת)
    משה 09/2022/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • אחרי
    מסי 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסי הגואט
    סגור
  • 3.
    כתוב שיש אלרגנים די כבר לכל ההורים חסרי האחריות
    ספיר 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שיודעים שיש להם ילד עם סכנת חיים ולא קוראים אל האזהרה ואז מאשימים את כל העולם
    סגור
  • 2.
    כתוב שיש אלרגנים די כבר לכל ההורים חסרי האחריות
    ספיר 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שיודעים שיש להם ילד עם סכנת חיים ולא קוראים אל האזהרה ואז מאשימים את כל העולם
    סגור
  • 1.
    כמה שטויות!
    אני 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתוב על האריזה באותיות גדולות וברורות שיש שינוי באלרגנים. מה הקשקוש הזה: "אלא שהיא שינתה את המתכון והוא כבר אינו מתאים לרגישים לגלוטן... וזאת ללא ידיעתם". מה הם היו אמורים לעשות? להתקשר אישית לכל משפחה עם מישהו אלרגי???
    סגור