כסף וצרכנות

20 מיליון דולר בונוס: משכורת הפינוקים של מנכ"ל דיסני

פרטי החוזה לשלוש שנים של צ'אפק נחשפו בהגשה האחרונה של ה-SEC, וזאת לאחר שזכה להארכת חוזה העסקה כמנכ"ל לשלוש השנים הקרובות. אלה הסכומים שיכניס
מערכת ice | 
בוב צ'אפק, מנכ"ל דיסני (צילום צילום מסך יוטיוב בלומברג)
מנכ"ל דיסני, בוב צ'אפק, יזכה בבונוס של 20 מיליון דולר מדי שנה, וזאת בעקבות זכייה בהארכת חוזה לשלוש שנים למרות המהפך האחרון בחברה על רקע נושאים פוליטיים חמים.
פרטי החוזה לשלוש שנים של צ'אפק נחשפו בהגשה האחרונה של ה-SEC, שבה נאמר כי המנהל המצורר ירוויח "לא פחות מ" 20 מיליון דולר בשנה, בנוסף לשכר בסיס של 2.5 מיליון דולר.
בעוד ששכר הבסיס של צ'אפק נותר ללא שינוי מהחוזה האחרון שלו, הבונוס שלו גדל ב-5 מיליון דולר בשנה.
זאת למרות תגובתו המגששת של צ'אפק לחוק "אל תגיד הומוסקסואל" של פלורידה, שבו תחילה שתק בנושא, ולאחר מכן, על רקע זעם העובדים והמחאות, גינה אותו. חוק פלורידה אוסר על דיון בזהות מגדרית ובנטייה מינית לילדים בגן עד כיתה ג'.
בתגובה, חתם מושל פלורידה רון דה-סנטיס על חוק שיבטל את מעמד השלטון העצמי שלו מפארקי השעשועים שלה בפלורידה. החוק, שנחתם באפריל, מפרק את מחוז שיפור רידי קריק, הפועל כישות אוטונומית על קרקעות בשטחי מחוזות אורנג' ואוסקיולה שיש לה את הסמכות לגבות מסים, לבנות תשתיות, להעניק רישיונות ולהנהיג חוקי ייעוד משלה.
למרות הלחישות על מותו של צ'אפק כמנכ"ל, מועצת המנהלים של דיסני תמכה במנהל וחידשה את חוזהו בשבוע שעבר עד 2025. "דיסני קיבלה יד קשה מהמגפה, אך עם בוב בראש, העסקים שלנו - מפארקים ועד סטרימינג - לא רק ניצחו את הסערה, אלא גם הגיחו בעמדת כוח", אמרה יו"ר דיסני סוזן ארנולד בהצהרה שעברה. שָׁבוּעַ.
"בוב הוא המנהיג הנכון בזמן הנכון עבור חברת וולט דיסני, ולדירקטוריון יש אמון מלא בו ובצוות המנהיגות שלו", הוסיף ארנולד.
הצבעת האמון של הדירקטוריון בצ'אפק מגיעה שבועות ספורים לאחר שהוא פיטר את ראש התוכן של דיסני טלוויזיה פיטר רייס וקידם את מספר 2 שלו, דיינה וולדן. מקורבים ראו את הפיטורים כצעד כוחני בהתחשב בעובדה שרייס נתפס כאיום פוטנציאלי על עבודתו של צ'אפק.
צ'אפק החליף את המנכ"ל הוותיק בוב איגר, שהתפטר בפברואר 2020, כמה חודשים לפני שהמגיפה ריסקה את עסקי הסרטים ופארקי השעשועים של דיסני. הפארקים של דיסני, הכוללים את דיסנילנד ודיסני וורלד, נאלצו להיסגר זמנית, כתוצאה מכך.
המנכ"ל נקרע עד מהרה בגלל הטיפול שלו במחדל "האלמנה השחורה", שבו תבעה סקרלט ג'והנסון את דיסני על הפיצוי שלה על השתתפותה בסרט גיבורי העל. דיסני התפרץ ופתח במלחמת מילים ציבורית עם סוכנו החזק של ג'והנסון, בריאן לורד, שמנהל את סוכנות הכישרונות CAA. התביעה הוכרעה בספטמבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה