השוק

למרות הבעיות: מנכ"ל דיסני קיבל חוזה עד 2025

למרות הביקורות, מנכ"ל תאגיד הענק לא הולך לשום מקום. צ'אפק קיבל את אמון הדירקטוריון ויחתום לעוד שלוש שנים לפחות. זאת למרות הבעיות בתקופת הקורונה, המאבק הפוליטי במושל פלורידה והירידה במניות. שירות הסטרימינג דיסני+ הוא הצלחתו העיקרית
מערכת ice | 
דיסני (צילום pexels)
מנכ"ל דיסני, בוב צ'אפק, יחתום על חוזה חדש לשלוש שנים נוספות - כך הודיע אתמול (ג') דירקטוריון תאגיד המדיה הענק, שהצביע פה אחד על הארכת חוזהו של צ'אפק כמנכ"ל. החוזה החדש שלו מתחיל ב-1 ביולי ונמשך עד 2025. 
החדשות היכו גלים לא רק בשל גודלה והשפעתה העולמית של דיסני כחברה, אלא גם בגלל שהחברה חוותה כמה טעויות פומביות מאוד מאז שהחל צ'אפק את כהונתו ב-2020. זה הוביל לכמה שאלות ברחבי הוליווד בשאלה האם דיסני יישארו עם צ'אפק ברגע שהקשר שלו יסתיים בשנה הבאה. כעת, הסירה מועצת המנהלים של החברה את הספק.
צ'אפק עצמו הגיב לחידוש החוזה ואמר שלהוביל את דיסני הוא "הכבוד של החיים". המנכ"ל החדש-ישן אמר בהצהרה: "התחלתי בדיסני לפני כמעט 30 שנה, והיום יש לי את הזכות להוביל את אחת החברות הגדולות והדינמיות בעולם, להביא שמחה למיליונים ברחבי העולם".
יו"ר מועצת המנהלים של דיסני, סוזן ארנולד, מסרה: "דיסני קיבלה מכה בתקופת המגיפה, אך עם בוב בראש, העסקים שלנו - מפארקים ועד סטרימינג - לא רק ניצלו את הסערה, אלא הגיחו בעמדת כוח... בתקופה חשובה זו של צמיחה וטרנספורמציה, מועצת המנהלים מחויבת להשאיר את דיסני בדרך המוצלחת בה היא נמצאת היום, והמנהיגות של בוב היא המפתח להשגת מטרה זו... בוב הוא המנהיג הנכון בזמן הנכון עבור החברה ולדירקטוריון יש אמון מלא בו ובצוות ההנהגה שלו".
צ'אפק, בן 63, הוא המנכ"ל השביעי בהיסטוריה של דיסני (כבר כמעט 100 שנה), הוא שימש כיו"ר יחידת הפארקים, החוויות והמוצרים של דיסני לפני שנכנס לתפקיד המנכ"ל. כהונתו נחשבת סוערת וטרנספורמטיבית. צ'אפק השתלט על תפקיד המנכ"ל בפברואר 2020 בעקבות פרישתו של המנכ"ל דאז, בוב איגר האגדי, ובראשית מגיפת הקורונה. המגיפה שיבשה את הכלכלה העולמית ואת הוליווד, אבל דיסני נפגעה קשה במיוחד. משבר הבריאות העולמי גרם לסגירת פארקי השעשועים שלה ברחבי העולם ולעיכוב של סרטי הסרטים שוברי הקופות שלה.
עם זאת, לחברה ולצ'אפק הייתה סירת הצלה הודות לדיסני+. המנויים לשירות הסטרימינג החדש של החברה זינקו במהלך המגיפה, מה שהניע אותה למעמד של שחקן מרכזי בשוק הסטרימינג עם 137.7 מיליון מנויים ברחבי העולם.
 
צ'אפק מצא את עצמו מתמודד עם בעיות כמנכ"ל מלבד המגיפה. החברה מצאה את עצמה נאבקת באחד הכוכבות הגדולות שלה, כשסקרלט ג'והנסון תבעה את דיסני בטענה שהחברה הפרה את החוזה שלה בכך שהוציאה את סרט גיבורי העל המצופה של מארוול "אלמנה שחורה" בשירות הסטרימינג שלה, דיסני+, במקום בבתי הקולנוע. התביעה נפתרה בסופו של דבר. דיסני גם נמנעה מהמגמה שקרתה לנטפליקס, ככל שמנויי הסטרימינג הצטרפו וגדלו.
יתרה מכך, צ'אפק ודיסני מצאו את עצמם באמצע סופת אש פוליטית במרץ על תגובת החברה להצעת החוק השנויה במחלוקת של פלורידה שזכתה לכינוי "אל תגיד הומו". דיסני מעסיקה 75,000 עובדים בפלורידה. צ'אפק דיבר על - אך לא גינה ישירות - את הצעת החוק השנויה במחלוקת "זכויות הורים בחינוך", שתאסור על מחנכי המדינה לדון על נטייה מינית וזהות מגדרית בכיתות. לאור תגובת עובדים רבים של היברה שנפגעו מהחוק (אם כי למעשה אין בו דבר נגד גייז), צ'אפק התנצל על התגובה הפושרת של החברה להצעת החוק, ופתחה את הדלת לעימות בין מושל פלורידה רון דה-סנטיס לבין החברה.
הטעויות הללו ושפל המניות של דיסני עד כה השנה הובילו לדבר על עתידו של צ'אפק עם החברה. עם זאת, כאמור, כעת העתיד של דיסני כולל את צ'אפק בראש עד 2025 לפחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה