כסף וצרכנות

האדם ששילם אלפי דולרים על התקנת אינטרנט

אדם שעבר דירה וביקש להתחבר לשירות האינטרנט המהיר המבוסס על סיבים אופטיים התבשר כי כדי להתחבר אליו הוא יצטרך לשלם כמעט 20,000 דולר. כמה הוא שילם בסופו של דבר?

יאיר מור | 
סיבים אופטיים (צילום freepik)
900 שקל – זה הסכום המקסימלי שתשלמו היום בישראל, כצרכנים פרטיים, על חיבור לשירות אינטרנט מבוסס סיבים אופטיים. זה המחיר המלא שגובה בזק מאנשים שגרים בבית פרטי, בעוד אלה שמתגוררים בבניינים משלמים 450 שקל. מצד אחד, רבים מתלוננים שמדובר במחיר גבוה לעומת זה של סלקום ופרטנר, שמציעות חיבור והתקנה חינם – אבל בארה"ב יש אדם שהסכום הזה כנראה ייראה לו נמוך להחריד.
ג'ונת'ן ראוני ואשתו עברו בשנה שעברה מווירג'יניה לוושינגטון. לפני המעבר הם נכנסו לאתר קומקאסט, חברת הכבלים הגדולה במדינה, וביקשו לחבר את הבית החדש לשירות הסיבים האופטיים שלה, Xfinity. האתר בישר להם שהבית שלהם נמצא באזור השירות ותיאם עבורם טכנאי התקנה. אלא שימים בודדים לפני המעבר הם קיבלו שיחה מהחברה בה התבשרו ש"הבית החדש שלך אינו בר-שירות".
ראוני, שמאוד רצה להתחבר לשירות, שאל מדוע אי אפשר לחבר את הבית החדש ונענה שהוא מעבר למרחק המקסימלי מארון התקשורת של החברה שמאפשר לפרוש אליו סיבים. הוא שאל כמה תעלה פריסת סיבים למרחק שהוא גר בו – כ-150 מטר מהמתג הקרוב – ונענה כי היא תעלה 19,052 דולר. במשך חודשיים הוא בדק שוב ושוב את האפשרויות העומדות בפניו, ולאחר שאושר לו לבצע חלק מהעבודה באמצעות קבלן פרטי הוא שילם לאותו קבלן 2,950 דולר ולחברה 7,102 דולר – סה"כ 10,052 דולר, מעט יותר ממחצית מההערכה הראשונית של קומקאסט.
עם זאת, זה לא היה הסוף: גם לאחר שהחלו העבודות, שאמורות היו להימשך 90-120 יום (כלומר שלושה-ארבעה חודשים), הן התעכבו שוב ושוב, וכשסוף סוף הסתיימו, נאמר לו שבמערכות המחשבים של החברה עדיין מופיע שהוא לא מחובר לתשתיות ולכן הוא לא יכול להתחבר לשירות. "להסתכל על קופסת החיבור הזו בגינה שלי, ששילמתי עליה 10,000 דולר, ועדיין לא להיות מסוגל לקבל (שירות) אינטרנט – אני חושב שזה היה החלק הכי מתסכל", אמר ראוני לאתר Ars Technica.
הוא פנה לפורום רלוונטי באתר רדיט כדי לפרוק תסכול, ושם אמרו לו לחפש פרטי קשר של סגן נשיא בחברה ולפנות אליו. הוא חיפש ומצא סגן נשיא הממונה על אזור מגוריו החדש – העיר בַּאקְלי – ופנה אליו, וזה ענה לו תוך שעתיים, ועוד באותו ערב, בינואר האחרון, הוא חובר סוף סוף לשירות, 6 חודשים לאחר ששילם על ההתקנה ו-8 חודשים לאחר מעבר הדירה במאי 2021.
אתר Ars Technica בדק ומצא שהאתר של קומקאסט עדיין מציג מידע מטעה באשר לבתים באזורו של ראוני שמחוברים לכאורה לתשתיות שלהם, כאשר לפי תושבי השכונה הם אינם מחוברים לסיבים שלה. לאחר שהודיע לחברה על הטעות היא תיקנה אותה, ודובר מטעמה מסר שהכתובת "אינה מקבלת שירות ואינה מחוברת כרגע לרשת שלנו, ומעולם לא קיבלנו בקשה לעבודות שירות בכתובת הזו... זוהי שגיאה והצוות המקומי שלנו בודק מדוע היא מופיעה באתר". לשאלה האם ייבדק אם יש טעויות נוספות במערכת חיפוש הכתובות באתר לא טרחה החברה לענות כלל.
ובאשר לראוני – לאחר חודשים בהם הסתמך אך ורק על חיבורי אינטרנט סלולריים איטיים יחסית ובלתי יציבים, כעת הוא משלם 104 דולר (כ-335 שקל) לחודש על מהירות של 1.2 גיגה-ביט לשנייה (בארץ מהירות קרובה עולה 139-174 שקל בבזק, ועשרות שקלים פחות מזה אצל המתחרות), ועוד צריך להוסיף תשלום נוסף מפני שבאזור שלו החברה מטילה מגבלה על כמות הגלישה, ומי שעובר אותה – וכמהנדס תוכנה שעובד מהבית הוא עובר אותה באופן קבוע – הוא צריך לשלם על תוספות לחבילת הגלישה, כפי שנהוג בישראל בתחום הסלולר. מצד שני, החברה החזירה לו את עלות התקנת השירות – לא ה-10,000 דולר ששילם על החיבור לסיבים, אלא 89 הדולרים ששילם לטכנאי שביצע את החיבור הסופי.
דובר החברה: "החוויה של מר ראוני אינה מתאימה לסטנדרטים שלנו. אנו מצרים מאוד על חוסר הנוחות שכל זה גרם. הצוותים שלנו למדו את מה שקרה, ואנו מציבים נהלים לשיפור התהליך בעתיד, כדי שנוכל להימנע מהמסלול הזה בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה