כסף וצרכנות

סמסונג בצעד מפתיע: במקום למכור מכשירים – היא תמכור חלקים

יצרנית הסלולר הגדולה בעולם הודיעה כי בקרוב יוכלו צרכנים לקנות ממנה את החלקים המקוריים מהם בנויים המכשירים שלה, יחד עם כלי עבודה שיאפשרו להם לתקן את המכשירים לבד בבית
יאיר מור |  3
תקלה בגלקסי (צילום pixabay)
מי שיש ברשותו מכשיר של סמסונג יוכל בקרוב לתקן אותו בעצמו בלי לבטל את תוקף האחריות שלו, כך הודיעה החברה בסוף השבוע. זאת במסגרת שיתוף פעולה בין סמסונג ל-iFixit, רשת מעבדות וכלי תיקון אמריקאית.
לפי ההודעה, החל מהקיץ תספק סמסונג ללקוחות שיבקשו זאת חלקי חילוף מקוריים לתיקון תקלות נפוצות במיוחד במכשיריה – מסכים, זכוכיות אחוריות ושקעי הטענה. יחד עם החלקים יסופקו גם כלי העבודה ההכרחיים לביצוע התיקונים ומדריכים מפורטים כיצד לבצע אותם לבד בבית.
בשלב הראשון, השירות יוצע עבור מכשירים מסדרות גלקסי S20 ו-S21 מהשנתיים האחרונות, כאשר בהמשך מבטיחה סמסונג לספק את השירות עבור מכשירים נוספים – אם כי היא לא פירטה אילו סדרות ייכללו בשירות בסופו של דבר (נזכיר כי למרות שסדרה S היא המדוברת ביותר בעשור האחרון, סדרה A נמכרת בכמויות הרבה יותר גבוהות, כך שיש הרבה יותר בעלי מכשירים מהסדרה הזולה מאשר היקרה). בנוסף, שיתוף הפעולה הוא בין סמסונג אמריקה ו-iFixit, כך שבשלב זה לפחות השירות יוצע בארה"ב בלבד. לא ברור האם ומתי הוא יתרחב לשאר העולם.
במידה והשירות אכן יורחב למדינות נוספות ודגמים נוספים, הוא יכול להיות בשורה משמעותית: בשנים האחרונות, אחת הסיבות הנפוצות בעולם להחלפת מכשירים היא תקלות שעלות התיקון שלהן קרובה לעלות מכשיר חדש, מה שמוביל לבזבוז של מכשירים רבים שתיקון קטן יכול להאריך את חייהם במספר שנים ולבזבוז כסף רב, או לחלופין לתיקון במעבדות שאינן מורשות ומשתמשות בחלפים זולים שגורמים לביטול האחריות על המכשירים.
ראמון גרגורי, סגן נשיא בכיר לשירות לקוחות בסמסונג אמריקה, אמר כי "בסמסונג אנו יוצרים דרכים נוספות עבור צרכנים להרחיב את אורך חיי מוצרינו עם חוויות שירות משופרת. זמינות התיקון העצמי תספק ללקוחותינו נוחות ואפשרויות נוספות לפתרונות ברי-קיימא".
קייל וינס, מנכ"ל אייפיקסיט, הוסיף כי "בכל פעם שאתם מתקנים מכשיר (במקום לקנות עוד אחד) – אתם עוזרים לכדור הארץ".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הפתרון לפגסוס
    עידן שדה 04/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בניית מכשיר בבית תאפשר לצרכן לבנות רשת סלולרית פרטית או פיראטית וכך קשה מאוד להדביק את המכשיר ברוגלה. מכיוון שאין קשר בין מכשיר המשתמש לרשת המפעיל.
    סגור
  • אתה הטרול המושלם (ל"ת)
    מישהו 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סמסנג
    משה 04/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם תשנה את שמה למסוגל איקאה חחחח
    סגור