כסף וצרכנות

סמסונג נתבעת בישראל על מאות מיליוני שקלים

תביעה ייצוגית הוגשה השבוע בישראל נגד סמסונג, ולפיה החברה חייבת פיצויים למיליוני ישראלים. מי הזכאים וכמה כסף הם יקבלו אם התביעה תתקבל?
יאיר מור |  25
לוגו סמסונג על בניין במילאנו (צילום Babak / Unsplash)
לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה השבוע בקשת להכרה בתביעה ייצוגית נגד סמסונג ישראל וסמסונג הבינלאומית, בשל פרשת האטת המכשירים שעוררה סערה רבה בחודש האחרון.
התביעה, שהוגשה בשם שלושה תובעים על ידי עורכי הדין – אסף נוי, דוד מיכייב, גיא דוידוביץ' – מאשימה את סמסונג בשקר, תרמית, הטעינה, הפרת חוזה, הסתרת מידע ועוד שלל אישומים המסתמכים על כמה מחוקי המדינה, ביניהם חוק מוצרים פגומים, חוק הגנת הצרכן ואפילו חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
לפי התביעה, "כל אדם בישראל אשר רכש ממוצרי (סמסונג) הוטעה לחשוב כי תוצאות המכשיר טובות יותר ואלה גרמו להם לאובדן שימוש, אובדן ערך וכאשר הם מעולם לא הסכימו למכשיר שהביצועים שלו פחותים מאלה שהוצהרו, וזאת תוך העלמה בלתי חוקית מכריעה של מידע מהותי בגינו זכאית הקבוצת לפיצוי". התובעים ממשיכים וטוענים כי החברה "שיקרה באשר לביצועו מבלי שקהל לקוחותיה ער לכך" ומכרה להם "מוצר שונה במהותו וטיבו משהובטח לו".

עו"ד דוד מיכייב ועו"ד גיא דוידוביץ'
כפי שדיווחנו בתחילת החודש, משתמשים גילו כי אפליקציית "Game Optimizing Service", או בקיצור GOS, שמותקנת בגרסאות כאלו ואחרות על כל מכשיר מסדרות גלקסי S10, S20, S21 ו-S22 ואינה ניתנת לכיבוי, מאטה באופן משמעותי אלפי אפליקציות – ביניהן גם כמה ישראליות, כמו מאקו טיוי ואיזי, שתיהן של קשת. סמסונג ניסתה להצדיק את ההאטה מצד אחד, בטענה כי היא מיועדת למנוע בזבוז מהיר במיוחד של הסוללה והתחממות יתר של המכשיר, אך במקביל הודתה שמדובר במהלך לא ראוי ושחררה עדכון שמאפשר למשתמשים לכבות את ההאטה, לפחות באופן חלקי. בקוריאה ובארה"ב כבר הוגשו תביעות ייצוגיות על הפרשה, וכעת מוגשת תביעה מקבילה גם בארץ.
 
התובעים הישראלים דורשים מהחברה פיצוי של 750 שקל לכל מי שרכש את המכשיר – סכום שלא ממש ברור על מה הוא מבוסס, שכן מחירי המכשירים שאותם רכשו לכאורה בעקבות הטעיה התחילו מכ-3,000 שקל (למכשיר הזול ביותר ברשימת הדגמים המושפעים, Galaxy S10e, בזמן ההשקה שלו ב-2019) והגיעו עד 5,200 שקל ל-Galaxy S22 Ultra, כך שמוזר לבקש סכום אחיד לכולם. לפי ההערכה שהם מפרסמים, בישראל יש לפחות מיליון אנשים בעלי מכשירי סמסונג, ולכן סכום התביעה הכולל הוא 750 מיליון שקל – אלא שגם כאן מדובר בנתון שקשה מאוד להסתמך עליו, שכן רוב מכשירי סמסונג שנמכרים בישראל הם מסדרת A הזולה יותר, ולא מסדרה S שעליה מדברת התביעה, וסביר להניח שמספר האנשים שרכשו מכשירים מסדרה S נמוך יותר.
תגובות לכתבה(25):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    תביעה מטומטמת. נושא מוחזר (ל"ת)
    יוסי 04/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • S21 ultra
    ג 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אנחנו צריכים לעשות משהו אני קניתי 3 מכשירים של סמסונג S21 ultra שנה שעברה ותמיד אני מוצא בעיות בטלפון , האיטיות הורגת לפעמים
    סגור
  • 17.
    וזה עוד לפני התביעה על המקררים שתלויה עומדת נגדם (ל"ת)
    ירושלים 04/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    galaxy 7s
    רן 04/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד היום יש לי גלקסי 7s כבר 7 שנים, תקלה אחת לא הייתה לי, מצלמה מצויינת, אני משתמש בכרטיס זיכרון חיצוני של 256 ג'יגה.... הכל מצויין, ואני מרוצה..... וכמה כסף חסכתי מאז... רק כאשר העדכונים ועוד דברים כבר יהיו דאון אז אולי אחליף.
    סגור
  • 15.
    האם סידרת A עדיפה מאשר סידרת S
    א.ת. 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סידרת A יותר זולה מאשר סידרת S מה חסרונות ויתרונות ביניהן?
    סגור
  • טען עוד
  • סידרה a היא זולה יותר מאשר s
    אליאור 04/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היתרונות ב a שהוא יותר זול משמעותית...וזהו בערך. היה לי a ויש לי s עכשיו זה עולם אחר המכשיר s יותר עמיד מבחינת חוזק פיזי ועמיד בפני רטיבות ממש האיכות של המצלמה והמעבד ממש משופר יותר הכל עובד הרבה יותר טוב.
    סגור
  • 14.
    הנהלת סמסונג תמיד היו נוכלים. עוד מאז אתר ״אחלה״
    גרון עמוק 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד בזמנו אתר ״אחלה״ שהיה ת״פ סמסונג נוהל ע״י חבורת שרלטנים, נוכלים ועלובי נפש שידעו לפעול בדרכים נכלוליות ושפלות. לפני שנים יצא לי להכיר שניים מהם - בעל ואשה שהיו בצמרת אתר אחלה ושניסו בדרכי מרמה לגנוב פיתוחים בתחום התוכנה. לא פלא שהם נתבעים. מעולםצלא התקרבתי אליהם ואל המוצרים שלהם. בכו שאין מספיק מתכנתים בישראל והעסיקו מאות מתכנתים זרים. חלאות!
    סגור
  • 13.
    עורכי דין הם חלאות המין האנושי (ל"ת)
    דני ידעני 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    גם אצלי
    צ 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וואלה לי יש סמסונג s8 וכל הזמן יש בעיות בטעינה.חשבתי שזה גולן.עכשיו אני מבינה
    סגור
  • 11.
    רכשתי מכשיר s21fe
    רמי 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאוד לא מרוצה ממנו
    סגור
  • 10.
    סמסונג בתגובה
    דר' אוז 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    3 3
    נצא מהשוק הישראלי שאינו מעניין אותנו בכלל במילא מדינה של רדמי שיומי ופוקו
    סגור
  • דסמסונג
    דוד 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שוקל לברוח מהם לאפל שיאומי או אחרים.
    סגור
  • 9.
    S22 ultra 512 עולה 6100 (ל"ת)
    אחד שקנה ביוקר 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    חבורה של שרמוטות צמאי כסף
    Ray 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מי ישמע עוד חצי שניה למקו
    סגור
  • 7.
    צרות של עשירים
    יובל 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סמסונג אחלה! מקווה שיפסידו בתביעה נגד סמסונג.
    סגור
  • 6.
    תביעת סמסונג לגבי מכשירי הטלפון
    יוסי 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 3
    חלאס!!!!! משעמם לכם כל הזמן חושבים איך לעשות כסף מכלום,יש לי סמסונג s21 ואין לי שום בעיה.
    סגור
  • עברתימשיומי לסמסונג m520 ויצא לי מכשיר זבל
    איינשטיין 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אמור להיות עם רמקולים ומיקרופון טובים ובפועל זבל של מכשיר. מיקרופון שלא שומעים אותי בכלל. הטביעת אצבע בכפתור צד פשוט סוג ז שאין דברים כאלה עלפנים. בשיומי שנתיים לא היו לי שום תקיעות בקורא תביעת אצבע. כאילו הם לא בודקים את המכשירים
    סגור
  • 5.
    שנים של עינוי שימוש בסמסונג
    משתמש s9 פלוס 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 4
    שנים שאני לא מבין מדוע הסלולרי זוחלעד חידלון . באתי בתענות לhot mobile . באתי בתענות לhot כבלים . ושום דבר לא עזר הטלפון לא תפקד. אני אני תקווה שתפתר הבעייה ו samsung יבואו על עונשם .
    סגור
  • שנים שאתה אידיוט
    דר 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדובר על המודל האחרון שנמצא יחסית מעט זמן בשוק ב. מי שבהוט לא יכול להיות חכם
    סגור
  • 4.
    ס20 אולטרה וס21אפ-אי
    סוויין 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ה20 היה עם חרא מצלמה בתאכלס, אז החלפתי לס21, מכשיר איטי מאוד עם סוךךה שלא מחזיקה חצי יום שימוש. מקווה שיעבור ואקבל פיצוי על השיט הזה. לא אקנה סמסונג עוד לעולם.
    סגור
  • 3.
    חבורה של אפסים
    ליאור 03/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 11
    ולי יש גם s10 וגם s22. בכיינים שעושים שם רע לישראלים בכלל וליהודים בפרט. די כבר הקורבנות. סחטנים נמאסתם. כל שקל שסמסונג משלמת בתביעות יתגלגל ללקוחות. י אתם שתתבעו את החברה שלנו. כלומניקים.
    סגור
  • עיוור זה עוד במונח קל
    ריאליסט 04/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שאתה בוט או אשם כיוור אבל מה נעשה שיש בך גאן דפוק שאתה לא מבדיל
    סגור
  • 2.
    רק עורכי הדין יקבלו כסף אם התביעה תתקבל
    ככה זה ייצוגית 03/2022/31
    הגב לתגובה זו
    6 5
    תובעים ייצוגית רק כדי לקבל שכר טרחה, זה סידור ג׳ובים לעורכי דין. הציבור לא מרוויח מזה כלום.
    סגור
  • 1.
    נשמע כמו שני עורכי דין שרוצים לעשות אקזיט
    ישראל 03/2022/31
    הגב לתגובה זו
    11 8
    על מה המהומה, סמסונג דואגת לפי'צר שישמור על חיי הסוללה וימנע חימום יתר של המכשיר, מה שיאריך גם את חיי שאר הרכיבים בו. אוקי, היא לא חשבה לשתף את הלקוחות בפיצ'ר הזה, כמו גם מאות פיצ'רים נוספים שעוד לא עלינו עליהם. מה הביג דיל? אז הצרכנים התלוננו, ועכשיו יתאפשר להם לשלוט בפיצ'ר. סוף פסוק. מדובר בפיצ'ר למכשירי הדגל של סמסונג, ולא בניסיון להאט מכשירים ישנים כדי לגרום לנו לשדרג. למכשירי הדגל ביצועים גבוהים במיוחד, ולכן מומלץ לאפשר לאפליקציה שליטה ובקרה במקרים מסוימים. בכל אופן, לא נשמע לי שיש פה קייס אמיתי, סתם שני עורכי דין שמחפשים לעשות אקזיט. עורכי דין יקרים, אנא נתבו את המרץ שלכם למקומות מבורכים כמו מתן הגנה לקשישים כנגד חברות שעוקצות אותם, ושאר נוכלים.
    סגור
  • צודק ואפילו מאוד (ל"ת)
    ליאור 03/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור