כסף וצרכנות

נחשף: זה הסכום ששילמה המדינה לשיבא על בדיקות קורונה

על פי החוזה שנחתם בין משרד הביטחון לבין המרכז הרפואי שיבא, עלות בדיקת קורונה לאדם היא 29 שקל, כשהתעריף עולה בשבתות וחגים. רובו של הכסף עבר לחברת ההפקות 'טרגט' שהקימה את מתחמי הבדיקה
מערכת ice | 
מרכז סימולציות שיבא (צילום דוברות בית החולים שיבא)
המרכז הרפואי "שיבא" תל השומר, המרכז הרפואי הגדול בישראל, חתם על חוזה מול משרד הביטחון בחודש נובמבר 2020, על זכות לדגימת בדיקות קורונה. סה"כ קיבל שיבא מאז עד היום 494 מיליון שקל מהמדינה על הבדיקות.
כפי שפורסם הבוקר (ראשון) ב'כלכליסט', רוב הכסף הזה הגיע לידי חברת ההפקות הפרטית "טרגט", שהיתה אחראית על הקמת מתחמי הבדיקות ברחבי הארץ. כמה שילם משרד הביטחון על דגימות הקורונה?

דגימת אדם בודד, בבדיקה רגילה או ב"דרייב אין", ביום חול – עלתה למדינה 49 שקל. ככל שמספר הנדגמים גדול יותר, כך המחיר לאדם קטן יותר, וזה עובד לפי מדרגות: 40 שקל לדגימה, 34 שקל, 31.5 שקל, ו-29.5 שקל. בדיקות בסופי שבוע וחגים עולות כ-30% יותר, ומתחילות ממחיר של 63.7 שקל לדגימה בודדת.
דגימת אדם בביתו ביום חול עולה 120 שקל, ובסופי שבוע וחגים המחיר עולה ל-153 שקל. מחיר נוסף משולם על העברת מבחנות עם דגימות למעבדה ממתחמים שאינם שייכים לפיקוד העורף: שינוע ארגז דגימות ביום חול עולה 425 שקל, ובסופי שבוע וחגים 625 שקל לארגז.
המחירים הנ"ל מתייחסים לבדיקה נטו - החדרת המטוש וההובלה של הבדיקה למעבדה. כלומר, המחירים אינם כוללים מחיר פענוח הבדיקה במעבדה לזיהוי הנגיף. ועל פי החוזה, "הספק אחראי על תהליך הדגימה מרגע קבלת פנייה מהחוקר (האפידמיולוגי) ועד העברת הדגימה למעבדה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה