כסף וצרכנות

בדיקות האנטיגן: איפה תמצאו את המחיר הזול ביותר?

בשבוע הקרוב יגיעו לארץ מטוסים מפוצצים במיליוני בדיקות אנטיגן רגע לפני החג הסיני שיחול בשבוע בקרוב, שכן לאחריו המפעלים ייסגרו עד אמצע פברואר -  הזדמנות כמעט אחרונה לאגור מעט בדיקות, אבל איפה הכי זול?
מערכת ice |  1
בדיקות אנטיגן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הטירוף אחר בדיקות האנטיגן בישראל ממשיך. אם זה כדי לצאת מבידוד, לבדוק מחלה או תחושת בטיחות לפני ה-PCR, הישראלים עדיין תרים אחר בדיקות האנטיגן, כאשר יחידות בודדות של הבדיקה כמעט ולא בנמצא.
המצב מסתבך לאור העובדה שבשבוע הקרוב יגיעו 13 מטוסים מפוצצים במיליוני בדיקות אנטיגן שיגיעו לארץ רגע לפני החג הסיני שיחול בשבוע בקרוב, שכן לאחריו המפעלים ייסגרו עד אמצע פברואר, ואולי זו הזדמנות כמעט אחרונה לאגור מעט בדיקות למצב בו יהיה מחסור.
 
בתכנית חיסכון בחדשות 12 בדקו היכן המחיר הזול ביותר לקניית 20 יחידות של בדיקות אנטיגן, לאור העובדה כי בדיקות בודדות לא פשוט להשיג. נכון, ישנם מקומות שאפשר למצוא כאלה בדיקות בשעות הבוקר שהמלאי מגיע, אבל בהרבה מקומות תמצאו לרוב 20 יחידות ולא בכמות גדולה.
במקום הראשון, והזול ביותר, רשת רמי לוי עם מחיר של 138 שקל בלבד ל-20 יחידות בדיקות אנטיגן. במקום השני: רשת סופר פארם עם מחיר של 150 שקל, ובמקום השלישי: רשת גוד פארם במחיר של 190 שקל ל-20 יחידות אנטיגן.
במקום הרביעי, רשת יוחננוף עם מחיר של 200 שקל ל-20 יחידות בדיקות אנטיגן, ובמקום החמישי: שופרסל ובי במחיר של 239 שקל - כמעט פי שניים מהמחיר של רמי לוי.
נזכיר כי ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, אישרו אתמול (שלישי), את המתווה לחלוקת בדיקות אנטיגן בחינם לאזרחי ישראל. חלוקת הערכות צפויה להתחיל במהלך השבוע הבא, בהתאם להיערכות הלוגיסטית. מועד מדויק יימסר בהמשך. מדובר במתווה מתוכנן, אשר יעודכן בהתאם לצרכים ולהתפתחויות. אבל מי יהיו זכאים?
• מערכת החינוך (גילאי 0-18) - יחולקו 6 ערכות פר תלמיד למשך שבועיים בפעימה הראשונה, אפשרות לפעימה שנייה תיבחן בהמשך. החלוקה תתבצע ע"י משרדי הבריאות והחינוך, והרשויות המקומיות.
• בתי חולים גריאטריים ובתי אבות - 2.5 מיליון בדיקות יועברו למוסדות, ואלו יחולקו באופן אוטונומי על ידם בין הצוותים המטפלים והאוכלוסייה המטופלת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. החלוקה תתבצע ע"י משרד הבריאות. 
*• אוכלוסיות מטופלות ע"י שירותי הרווחה: כ-450,000 משפחות נתמכות רווחה - כל משפחה תקבל ערכה הכוללת 20 בדיקות.  כ-25,000 קשישים המטופלים במועדוני מופת ומרכזי יום - הנ"ל יקבלו 3 ערכות בדיקה לשבוע, למשך שלושה שבועות (סה"כ 9 ערכות לאדם). החלוקה תתבצע ע"י משרד הרווחה, פיקוד העורף והרשויות המקומיות. 
• כ-350,000 סטודנטים - נבחנת כעת כמות הבדיקות פר סטודנט ואופן החלוקה (המועצה להשכלה גבוהה / מוסדות הלימוד / אגודות הסטודנטים).
• מפעלים חיוניים - במידת הצורך, רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון ומשרד הכלכלה והתעשייה יבחנו את הקריטריונים ויגבשו המלצה למתווה חלוקה מותאם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך שבנט חיסל את הקורונה חהחהחה
    מחסל הקורונה בבידוד 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רק תצאו לעבודה ותסכנו את עצמכם הממשלה תיתן לכם ערכה לבדיקת אנטיגן . רק כדי לא לשלם מענקי קורונה ולהכריז על סגר לחודש שינקה את המדינה במכה אחת כמו שביבי עשה בשנת 2020 . בנט וליברמן גאוני הדור הגיעו לכמעט 11,000 מתים. יאללה בנט הגאן
    סגור