כסף וצרכנות

התירוץ של יצרנית הרכב הגדולה בעולם להחלטה שעוררה סערה

בעלי הרכבים של היצרנית הגדולה בעולם זועמים בימים האחרונים, לאחר שגילו שאחת היכולות הבסיסיות ביותר עומדת לעלות להם כסף. עכשיו טוענת החברה: מעולם לא טענו שהיכולת הזו בכלל אמורה להיות קיימת
יאיר מור | 
דשבורד דיגיטלי (צילום Istock)
אחת היכולות הבסיסיות ביותר של עשרות מיליוני רכבים ברחבי העולם היא תוצאה "בלתי מכוונת" של "החלטה טכנית", ומי שעשה אותה כלל לא ידע שכל כך הרבה אנשים יראו בה יכולת מתבקשת ומובנת מאליה, כך טוענת כעת טויוטה.

היכולת המדוברת היא התנעת הרכב מרחוק באמצעות השלט הפותח גם את מנעולי הדלתות – יכולת שמשמשת בעיקר להפעלת מערכת האקלים וחימום או קירור הרכב בימים של מזג אוויר קיצוני, שגורם לרגעי הכניסה למכונית להיות מאוד לא נעימים.
בסוף השבוע אמר דובר מטעם החברה לאתר The Drive כי החברה כלל לא היתה מודעת לעובדה שיש לרכבים שלה אפשרות כזו. לדבריו, החברה יצרה את יכולת ההתנעה מרחוק של רכבים עבור נהגים שמשתמשים באפליקציה או בעוזרות קוליות כמו סירי של אפל או אלכסה של אמזון. עם זאת, כתוצאה מיצירת האפשרות הזו, וכ"תוצאה בלתי מכוונת" של "החלטה טכנית בלבד", ניתן היה להתניע את הרכבים בעזרת שלוש לחיצות רצופות על כפתור הפתיחה בשלט.
כזכור, במהלך החודש הנוכחי התעוררה סערה לאחר שהתברר שיכולת ההתנעה מרחוק על ידי השלט תוגבל בשלב כלשהוא לבעלי מנוי בתשלום לשירותים נוספים של טויוטה, שמחירו 8 דולר לחודש או 80 דולר לשנה. נהגים זעמו על כך שהשלט – שמתקשר ישירות עם הרכב – צריך מנוי בתשלום כדי לעבוד משל מדובר היה ביכולת שתלויה בתקשורת מול שרתי טויוטה. עתה, מסבירה החברה כי השבב המתניע של הרכב פשוט לא יודע להבדיל בין פקודה מהשלט לפקודה מהאפליקציה, ולכן שניהם תלויים באישור של טויוטה כי מדובר במנוי לשירותי הפרימיום. "המנוי מיועד באמת לאפליקציה. יכולת ההתנעה מהשלט מעולם לא תוכננה להיות פריט בתשלום, לא בעת הרכישה ולא באמצעות מנוי אחריה", הבהיר הדובר.
 
בעקבות הסערה שהתחוללה בנושא, אומר הדובר, בוחנים עתה בהנהלת טויוטה האם יש להם אפשרות טכנית להפריד בין יכולת ההתנעה מרחוק על ידי האפליקציה והשלט, כך שהאחרונה לא תהיה תלויה במנוי כלל. בינתיים, עד שתימצא תשובה, בעלי יותר מ-10 מיליון הרכבים שמוכרת טויוטה בכל שנה יצטרכו להישאר במתח לגבי האפשרות להפעיל את המזגן או החימום לפני כניסה לרכב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה